2023. december 27., szerda

2023 dióhéjban

Hát akkor megkezdem bejglimámoros beszámolómat.

Nem igazán hozott szerencsét a három 7-es (7*17*17=2023), a szomszédunkban dúló háború mellé a családomat is érintő brutális konfliktus robbant ki Gázában. Van olyan családtagom, aki mindkét konfliktusban érintett: Kárpátaljai származású és Izraelben él. Sajnos az aggódáson kívül egyebet nemigen tudunk tenni, őszi unokalátogatásunk a konfliktus miatt maradt el.

Szerencsére a családban voltak örömteli események is: két unokahúgom esküvőjén is jelen lehettünk, és mind a kettőt követte gólyahír is, a második pont a karácsonyi ünnepek alatt.

2023-ban ingatlanokat adtunk-vettünk: a szüleinktől örökölt szentendrei telket még januárban eladtuk, így az angyali-szigeti telek tavalyi eladása után végérvényesen telek nélkülivé váltunk. Ennek köszönhetően 2023-ban lényegesen többet utaztunk, mint a korábbi években (lásd a beszámolóm utazásokról szóló részét). Két hete Bori lányomnak is vásároltunk egy lakást, februárban fog beköltözni, így már két lányunknak is segítettük a lakáshoz jutását. Petra lányom még velünk lakik, de az ő szobája is átesett egy nagygenerálon.

Volt cégem, a CENTROMATIC pont a mai nappal a végelszámolás útjára lépett, céges autómat és céges telefonomat már az év elején kivásároltam. Cégünk utolsó érvényes szerződése már két éve, 2021. végével járt le. Én már 2021. tavasza óta nyugdíjban vagyok és nyugdíj mellett dolgozom tovább főállásban, mostantól (egészen pontosan december 29.-étől) Kati is erre az útra lép: ő ezév őszén vált jogosulttá a nők 40 évi munkaviszony után járó nyugdíjra, és mivel 2020 óta már lehetőség van e mellett is főállású munkaviszonyra, Kati is tovább szeretne dolgozni még egy darabig.

2023-ról nyugodtan elmondhatjuk, hogy az utazások éve volt. Összeszámoltam, 48 napot aludtam idegen ágyban. Ötször voltunk külföldön több napra, de sok többnapos belföldi túránk is volt:

A sok utazás miatt régi hobbim, a geocaching is felvirágzott: idén eddig 83 ládát találtunk meg, Magyarországon kívül Lengyelországban, Szlovákiában, Ausztriában és Szlovéniában is volt találatunk, de talán az év végén a Bükkben is horogra akad néhány. Találatokban leggazdagabb hónapom 2023. szeptembere volt 29 találattal!

Számos színházi előadásra is eljutottunk 2023-ban:

Néhány könnyűzenei koncertre is eljutottunk:

Idén is kevesebb könyvet sikerült elolvasnom, mint szerettem volna:

A karácsonyi előkészületeket két dolog is nehezítette. Egyrészt viszonylag sokat kellett Paksra járnom munka ügyben, másrészt advent utolsó hetében elkapott a covid, de szerencsére nagyon könnyű lefolyású volt, tulajdonképpen csak egy erős nátha. Csak a két pozitív teszteredmény utalt erre a fertőzésre. Az ünnepek viszont már nagyon kedélyesen telnek. Szentestét négyesben töltöttük de WhatsAppon Orsi is csatlakozott hozzánk. A menü limehabos körteleves volt, utána pulykasült aszaltszilva-mártással. Utána persze bejgli és stolle.

Kisunokám is nagyon élvezte a kiküldött ajándékot (de jó lett volna személyesen odaadni):

25-én délben mandulás pisztrángot ettünk narancsos majonézes burgonyasalátával. Délután vendégül láttuk sógornőméket és lányaik családját, valamint vejem öccsét, de virtuálisan most is velünk volt Orsi. Volt egy kis terülj-terülj asztalkám:

26.-án délelőtt felkerestük a karácsonyi geoládát.

Délben burgundi marharagu volt ebédre, délután eljött hozzánk a család legidősebb tagja, édesanyám 85 éves unokatestvére.

Ma, 27.-én este egy Nyári Károly-koncert vár ránk, holnap reggel megnézzük a Renoir-kiállítást, 29.-én délután pedig irány a Bükk.

Idén már nem jelentkezem, hagyományos szilveszteri versemet majd olvashatjátok Facebook-on, vagy itt ezen a blogon 2024-es első bejelentkezésemkor. Addig is boldog újévet kívánok minden kedves olvasómnak.