Parlament

Parlament

2021. január 1., péntek

10 év, 994 poszt, 94950 megtekintés

Pont 10 éve indítottam ezt a blogot a http://szaracen.blogspot.com/ oldalon. Előtte 6 évig egy fapados blogot írtam, melynek minden évada olvasható már ezen az oldalon. Első posztom Zámbó Jimmy akkor 10, most 20 év előtti értelmetlen haláláról szólt. Évente átlagosan 100 új poszttal jelentkeztem, posztjaimat átlag 95-en olvasták. Legolvasottabb posztom 3600 kattintással a Kamaraerdei úti lányokról szóló 2017-es írásom volt, hiába, az embereket a szex érdekli a legjobban. Engem viszont inkább a politika. Leggyakoribb tag-jeim: füstölgés, történelem, orbánviktor, család, kulúra, történelem, magyar, zene.

A 2020-as évről azért a szokásos összefoglalót is leírom az alábbiakban.

Család

2020-ban két családtagot temettünk el. Kisebbik unokaöcsém anyósa alig volt idősebb nálam. Meghalt legkedvesebb nagybátyám, apám legfiatalabb húgának férje is. Gyerekkoromban egész nyarakat töltöttem náluk Balkányban, ők voltak a pótszüleim. Állandóan derűs, halálig munkálkodó derék ember volt. Nagynéném már több mint 40 éve fiatalon meghalt. A fortepan.hu-n nemrég teljesen véletlenül ezt az 1973-ban készült fényképet találtam róluk.

A család minden tagja többé-kevésbé home-office-ban volt a ragály miatt. Úgy tűnik, ezt Petra hasznosította a legjobban: a nyáron középfokú német nyelvvizsgát tett.

Költözések

Szinte az egész 2020-as évet költözések kísérték: Januárban Bori albérletbe költözött, Orsiék beköltöztek Tel Avivba, a munkahelyem pedig Újbudáról a Ferencvárosba. Augusztusban felszámoltuk régi irodánkat, és Bori volt szobájában rendeztem be irodát. Az ősz folyamán megkezdődött anyósom lakásának kiürítése. Közvetlen az ünnepek előtt édesanyám eltörte a vállát, így ő is átmenetileg hozzánk, Bori volt szobájába költözött.

Utazások

Idén a ragály miatt nem volt igazi nagy nyaralás. Még februárban sítúrán voltam középiskolás osztálytársaimmal Bad Gasteinben. Március elején, még közvetlenül járványügyi intézkedések bevezetése előtt Parádsasváron töltöttünk pár napot. A nyári hétvégéket illetve pár nap szabadságot Angyali-szigeten is eltöltöttünk.
Petra barátnőivel Angyalin
Augusztusban - immár lassan hagyományosnak számító - öt napot töltöttünk a balatonszemesi Vadvirág kempingben. Szeptemberben már indult a ragály második hulláma, de először egy baráti társasággal borkóstolón voltunk Mádon, majd volt gimnazista osztálytársaimmal egy felhőtlen hétvégét töltöttem Balatonbogláron. Az őszi szünetben a tomboló járvány ellenére még egy háromnapos zselici túrára is sor került.

Színház, koncert

A járvány miatt kevesebb előadásra jutottunk el, mint szerettünk volna, bár Kati mintha érezte volna a közeledő járványt. március közepéig 6 előadásra szerzett jegyet, az év során utána már csak októberben, közvetlenül a teljes lockdown előtt jutottunk el színházba:
Székely Csaba egy másik darabjára, a 10-re kétszer is jegyet vettünk, egyszer tavaszra, egyszer őszre, de sajnos mindkét előadás meghiúsult. Természetesen néztünk színházi előadásokat online is, volt amiért fizettünk, volt, ami ingyenes volt. Így néztük meg a Radnóti Színházban a Csapodárok premierjét is.

Könyv

  • Még januárban, a balettelőadásra felkészülve elolvastam Thomas Mann Halál Velencében című kisregényét.
  • Karácsonyra kaptam Péterfy Gergely A golyó, mely megölte Puskint című regényét.
  • Szintén karácsonyi ajándék volt Dragomán György egy szépen illusztrált novellája, a Jég.
  • Az Index-et támogatandó megvásároltam és elolvastam egy általuk kiadott antológiát, melynek címe: Istennek nehéz. Akkor még nem sejtettem, hogy a hírportál pár hónap múlva elorigósodik.
  • Az egy éve elhunyt Ungvári Tamás Breviárium című anekdotakötete jó kis irodalomtörténeti kaland volt.
  • A nyár közepén Parti Nagy Lajos íróasztal-kisöprését, a Félszép-et olvastam.
  • Könnyű nyári lektűrként olvastam el Tarjányi Péter Forradalmár című history fiction-jét.
  • Jussi Valtonen finn író Nem tudják, mit cselekszenek című könyve egyszerre tárta fel az amerikai egyetemi rendszert, a közösségi média véleményformáló erejét és a radikális állatvédő mozgalmakat.
  • Néhai anyósomék könyveinek átnézése során bukkentam egy 20 évvel ezelőtti igen elgondolkodtató tanulmány-gyűjteményre: A vallások és az európai integráció.
  • Szintén anyósomék könyveinek szortírozása közben olvastam el Esterházy Pétertől az Egy nőt.
  • Közvetlen az ünnepek előtt Szentesi Éva egy novelláskötetét is elolvastam, de erről majd a kormány családjogi intézkedései kapcsán fogok posztolni. A címe: Kardos Margit disszidál.
2020 a Nagy Ragály éve volt, de decemberben megjelent a fény az alagút végén, világszerte megindultak az oltások. Mi is regisztráltunk a védőoltásra, reméljük szervezettebben megy majd, mint a hagyományos influenza elleni oltás. Remélem, nyárra a járvány már csak egy rossz emlék lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése