Parlament

Parlament

2020. november 11., szerda

Mivel oltogatnak minket

 Az alábbi vicc ugye megvan mindenkinek:

A '80-as évek Romániájában a bukaresti rádió fél hétkor bemondja:
- Elvtársak, Ceausescu elvtárs felébredt, ébredjetek fel ti is!
Negyed óráig pattogó katonazene megy, majd újra megszólal a bemondó:
- Elvtársak, Ceausescu elvtárs megmosakodott, mosakodjatok meg ti is!
Újabb buzdító munkásdalok után megint a bemondó:
- Elvtársak, Ceausescu elvtárs megreggelizett, kívánjatok neki jó étvágyat!

Ez a vicc jutott eszembe az idei szezonális influenza elleni védőoltással kapcsolatban. Közzétették a WHO ajánlását, hogy idén - a koronavírus-járvány miatt - még sokkal fontosabb, hogy a hagyományos influenza ellen mindenki beoltassa magát, ezért idén mindenki számára ingyenes és elérhető a védőoltás. Orbán Viktor elvtárs élen járt, elsők között kapta meg a vakcinát:

A mi háziorvosi rendelőnk ajtaján is megjelent a felhívás, hogy a rendelőben elérhető a védőoltás, lehet jelentkezni, ingyen van, de az oltási könyvünket ne felejtsük el magunkkal hozni. (Az oltási könyvemben utána néztem: a VEIKI-ben 2008 őszén kaptam meg a védőoltást az üzemorvostól. 2009-ben volt a H1N1 járvány, abban az évben arra is meg a hagyományos influenzára is kaptam oltást a háziorvosomtól, aztán még voltam oltatni 2011 őszén, azóta nem kaptam védőoltást)

Igaz, hogy nem az első héten, de felhívtuk a rendelőt, hogy mikor mehetünk oltatni. Mondták, hogy az első készlet elfogyott, jövő szerdán jön a következő. A mondott napon újabb telefon. Válasz: a szállítmány késik, telefonáljunk hétfőn. Hétfőn már fel sem vették a telefont, de szerencsére a rendelő itt van a házban, Kati lement és beszélt az asszisztensnővel, aki elmondta, hogy nem tudják, mikor kapnak legközelebb oltóanyagot, de egyébként sem ajánlják az oltást, szedjünk inkább C- és D-vitamint. A rendelő ajtajáról a plakátot persze leszedték.

Gondoltam, hogy ha ingyen nem oltanak, keresek fizetős helyet. A Budai Oltóközpont honlapján lehetett időpontot foglalni az oltásra:

Kattintásra még nagyobb lesz
Foglaltam is időpontot, de emailben ezt a választ kaptam:

"Jelen pillanatban sajnos az influenza elleni oltóanyag nem elérhető a piacon, az odaszánt mennyiséget az állam megvásárolta."

Nosza, nézzük végig az összes magánrendelőt, hiszen aki megengedheti magának, ide menekül az állami egészségügyből. A Budai Egészségközpont biztatónak látszott, kétféle oltást is hirdettek:

Kattintásra még nagyobb lesz

Felhívtam őket, de persze ugyanazt elmondták élőszóban, amit a Budai Oltóközpont emailben. A rend kedvéért még felhívtam a MediCover-t és a Wáberer-t - ugyanaz a helyzet ezeken az egyébként méregdrága helyeken is.

Én naivan azt kérdezem: mégis, mivel oltogatnak bennünket?

Update 2020.11.12:
Ma sikerült beoltatnom magamat a Wáberer Medical Centerben. Amikor mondtam a dokinak, hogy nemcsak a háziorvosnál, de több magánklinikán is hiánycikk az oltóanyag, azt mondta, hogy minden csak kapcsolatok kérdése. Hát Wáberer György elég jóban van a miniszterelnökkel:
Orbán Viktor és Wáberer György

Azért az egészen szomorú, hogy az alapvetően fontosnak ítélt védőoltást csak akkor kaphatod meg, ha meg tudod fizetni vagy ha jók a kapcsolataid.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése