Parlament

Parlament

2021. december 29., szerda

2021 a nyereségek éve volt

Nyugdíjba mentem

2021 március elsejével mentem nyugdíjba. Már 2020 novemberétől jogosult voltam öregségi nyugdíjra, de jobban megérte megvárni 2021-et. Aktív dolgozóként nyugdíjasnak lenni jó buli, mert az ember nettó fizetése is megemelkedik, és e mellé kapom a nyugdíjat, amelynek megállapításakor 46 év szolgálati időt állapítottak meg nekem.
A családban az aktív nyugdíjaskodásnak hagyományai vannak. Apám még 85 évesen bejárt a hivatalába (az Országos Szövetkezeti Tanács titkáraként volt egy kis irodája, munkanapját alapvetően könyvtári kutatással, elméleti cikkek írásával töltötte). Sógorom (nővérem férje) nyugdíjas egyéni vállalkozóként még mindig vállal templomfűtések megvalósítását, időnként óra- és harangjáték-felújítást.

Ingyen utazom

Tíz évig - amióta munkahelyem elköltözött a Gellérthegy utcából - autóval jártam dolgozni. A jót könnyű megszokni, így aztán nemcsak Kelenvölgybe, de később a budaörsi repülőtér mellé, majd Őrmezőre, végül a Ferencvárosban található irodánkba is autóval jártam. A járvány első hullámától szokásommá vált, hogy Katit is elvittem a munkahelyére, hogy ne kelljen BKV-znie (egyébként ezért még valami költségtérítést is kaptunk a Pénzverőtől). Aztán úgy alakult, hogy nagyjából akkor zárták le a Lánchidat a forgalom elől és kezdődtek meg egyéb felújítások a városban és lett közlekedési káosz, amikor betöltöttem 65. évemet, vagyis jogosulttá váltam az ingyenes utazásra.
Vagyis továbbra is Katival együtt indulunk el dolgozni, de most már tömegközlekedéssel. Az Erzsébet-hídnál válunk el. Kezdetben még az elsőajtós buszoknál - ahol a buszvezető ellenőrzi a jegyeket/bérleteket - felmutattam a személyimet, de később már nem foglalkoztam vele, úgyis látják rajtam, hogy időskorú vagyok. Már vonaton is utaztam ingyen, és természetesen ahol lehet, nyugdíjas jegyet váltok.

Meglett ezredik geoládám

2007 óta vagyok geocacher, vagyis ládavadász. Az első hat évben évi 100 találatunk volt, gyakorlatilag levadásztuk a budapesti és Budapest-környéki geoládákat, és minden belföldi nyaralásunkat is összekapcsoltuk ládavadászattal. Később ez az ütem a felére csökkent, de két éve, amióta Petra barátnője szüleinek túracsapatához időnként csatlakozunk, ismét kissé megemelkedett a találatok száma. Úgy alakult, hogy 14 év geocaching után a Bakonyban találtuk meg 1000. ládánkat.


Természetesen tovább folytatjuk a ládakeresést, tervem szerint az új évre elérjük a 1011. találatot, ami a számmisztika szempontjából fontos: 2022 = 2 * 1011.

Aktivitásom a közösségi oldalakon

  • 101 posztot írtam a blogomban, 2021-ben 12700-an kattintottak rám. Legnépszerűbb posztom ez volt.





Koncertek, színházi előadások

A koronavírus-járvány miatt csak ősszel, augusztus 20-a után jutottunk el:
  • Az augusztus 20-i ünnepségekhez kapcsolódóan emlékezetes koncertek voltak a környékünkön, így a Filozófusok kertjében a Modern Art Orchestra koncertjét hallgathattuk, akik Harcsa Veronikával, Dresch Mihállyal és Gőz Lászlóval kiegészülve Bartók-átiratokat adtak elő. A Tabánban pedig sor került a Budapest Fesztiválzenekar évadnyitó koncertjére is.
  • Petrával a Zeneakadémián a Concerto Budapest koncertjén voltunk. Az új, feltörekvő és nagyon jól menedzselt zenekar - a kor szellemének megfelelően - nyit a crossover műfaja felé is.
  • Shakespeare Othello-ját a Radnóti színházban láttuk.
  • Székely Csaba 10 című drámáját harmadszori nekifutásra sikerült megnéznünk a Katonában.
  • Szintén a Katonában láttuk Ferdinand von Schirach Terror című színdarabját.
  • A Várkert Bazárban láttuk Rejtő Jenő A tizennégykarátos autó című könyvéből készült zenés darabot, amit Keresztes Tamás rendezett és a Budapest Bár írta és játszotta hozzá a zenét.
  • A Budapest Kongresszusi Központban egy Bödöcs Tibor-esten voltunk, és persze fetrengtünk a röhögéstől.
  • Szintén a BKK-ban tegnap egy Csík Zenekar-koncerttel zártuk a 2021-es koncertszezont.

Könyvek

Főleg ősszel álltam le nagyon az olvasással, de azért néhány könyvet idén is sikerült elolvasnom.
Ezzel a poszttal búcsúzom a 2021-es évtől. Hagyományos szilveszteri versünket majd januárban olvashatjátok.
Boldog újesztendőt kívánok minden olvasómnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése