Parlament

Parlament

2021. december 18., szombat

2021 eseményei dalaimban, coub-jaimban, 1. rész

Idén rekordmennyiségű filmet (14-et) töltöttem fel a YouTube-csatornámra, és szintén sok (19) coub-om, vagyis 10 másodperces videóm is volt. Ezeket végignézve emlékezzünk vissza a 2021-es év belpolitikai eseményeire.

Orbán Gáspár, a miniszterelnök fia egy brit katonai kiképzésen vett részt

A miniszterelnök fia két másik magyar kadéttal részt vett a brit Sandhurst Royal Military Academy (RMAS) kilenc hónapos kiképzésén a Honvédelmi Minisztérium ösztöndíjasaként. A nagyjából 40 millió forintnyi tandíjat az állam fizeti, az évi három kadétot számos pályázó közül választják ki.

Azt gondoltam, hogy az ismert Status Quo-szám, a You'r in the Army Now dalra éneklek erről egy számot, de végül belekerült az egész Orbán-család és Mészáros Lőrinc is. A "you'r in the army now"-ra jól rímelt a "megkapta, ami jár", így született meg a dal.


Koronavírus-járvány

A koronavírus járvány harmadik és negyedik hulláma, valamint az oltási kampány meghatározta az egész évünket, pedig én azt gondoltam, hogy az év közepére végérvényesen magunk mögött hagyjuk ezt a kórságot.
Először úgy tudtuk, hogy orosz vakcinával fognak minket oltani.


Aztán az oltási terv körül voltak bonyodalmak: hétről hétre változott, hogy milyen sorrendben oltják a lakosságot.


Orbán megígérte, hogy március 15-re minden 60 év feletti be lesz oltva. Nemzeti ünnepünk eljött, de oltás sehol, ezért megszületett Vakcinaváró című dalom.


Végül április 4-én, felszabadulásunk ünnepén, húsvét napján megkaptam az első oltásomat, ennek örömére énekeltem el a Húsvéti vakcinázás című locsolóversemet.


Május 9-én, a győzelem napján második adag védőoltásomat is megkaptam, és már nagyon vártam, hogy végre szabadon és maszk nélkül mehessünk mindenhová. Így született meg a Nyitni Kék! című dal.


Az év során dolgos külügyminiszterünk számos országgal intézte el, hogy beutazáshoz elegendő legyen csupán a védettségi igazolvány.


A Klubrádió frekvenciától való megfosztása

A Klubrádió frekvencia-pályázatának érvénytelenítése, a frekvencia elvétele, majd a közösségi frekvencia kereskedelmi alapon való odaadása egy korábbi érvénytelen pályázónak olyan mélységesen felháborított, hogy nemcsak számos poszttal, de videókkal, coub-okkal, sőt fényképes mémekkel is tiltakoztam ellene.




Amikor aztán a frekvenciabitorló SPIRIT FM május 3-án elkezdett sugározni a frekvencián, egy kis telefonbetyárkodástól sem riadtam vissza.


Orbán Viktor a számok bűvöletében

Még 2020 augusztus 20-án Orbán hét fontos "törvényre" hívta fel a hallgatóság figyelmét. Persze a hét mondat között voltak Coelho-i közhelyek, de sajnos becsúsztak közéjük nettó fasiszta mondások, sőt jellemhibák is. Ezt a hét "törvényt" márciusban, a Fidesz megalakulásának 33. évfordulójára egy tükörre gravírozták, a miniszterelnök elhelyezte azt dolgozószobájában.
A középkorban valóban divat volt az ún. "királytükör", egy olyan szöveggyűjtemény, melyben az uralkodó az uralkodás legfontosabb alapelveit összefoglalja, általában utódjai számára. Legismertebb magyar királytükör Szent István király Imre herceghez írott intelmei.
Én viszont kicsit fonákjára fordítottam Orbán intelmeit, összehasonlítottam a Fidesz jelenlegi kormányzási gyakorlatával.


Orbán a Fidesz-KDNP júniusi közös frakcióülésén szintén egy népmesei számot, a 3-at említette. Szerinte három veszély fenyegeti az országot: a migráció, a járvány és Gyurcsány Ferenc. Ez alapján készítettem el idei legnépszerűbb coub-omat:


Az év második felének eseményeit posztom második részében írom le, szintén videós aláfestéssel. Ne menjetek messzire!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése