Parlament

Parlament

2021. június 6., vasárnap

46 év és 116 nap

Mostantól hivatalosan is nyugdíjas vagyok, mert végre megkaptam a Magyar Államkincstár határozatát. Bár 2020. november 3.-tól (64 és fél éves koromtól) vagyok nyugdíjjogosult, idén március 1.-től mentem nyugdíjba, március 19-én adtam be a nyugdíjkérelmemet és két és fél hónapig tartott, míg határozatot kaptam. Eszerint a szolgálati időm 46 év és 116 nap.

Első nyugdíjköteles jövedelmemet 49 éve, 1972 június 16. és 30. közötti időszakban szereztem, amikor diákmunkásként egy benzinkúton voltam kisegítő (értsd: ablakmosó gyerek) nem is olyan messze mostani lakásunktól, a Mészáros utcai ÁFOR-kútnál (ma MOL töltőállomás). Csak azoknak, akik akkor még nem éltek: a normál benzin (86-os oktánszámú ólmozott) literje 3 Ft-ba került.

További szolgálati időre jogosító időszakaim:

  • 1974 szeptember 2.-tól 1975 augusztus 2.-ig: 11 hónap sorkatonai szolgálat;
  • 1975. szeptember 1.-től 1979. június 30.-ig: egyetemi alapképzésem. Azért csak 4 év, mert úgynevezett B-tagozatra, gyorsítósávra jártam, mely előkészítette a C-tagozatot, a másoddiplomát adó szakmérnökképzést;
  • 1979. szeptember 1.-től 2009. július 31.-ig: a VEIKI-ben eltöltött 30 évem, melyről szintén sokat posztoltam;
  • 2009. augusztus 1.-től 2019. február 28.-ig: A CENTROMATIC-ban eltöltött 10 évem;
  • 2019. március 1.-től 2019. május 31.-ig: Az ERBE-nél eltöltött 3 hónapom;
  • 2019. június 1.-től 2019. július 14.-ig másfél hónapot újra tisztán CENTROMATIC-sapkában dolgoztam le;
  • 2019. július 15.-től folyamatosan a SCADANET-nél dolgozom, mint rendszerfejlesztő.
Igen, kedves barátaim, a SCADANET továbbra is alkalmaz, ami igazi méznyalás, hiszen a nyugdíjjárulék megszűnése miatt valamennyit a nettó jövedelmem is emelkedett, ehhez jön hozzá a nyugdíj.

A nyugdíjmegállapítás valorizált (mai vásárlóerőre átszámított) életjövedelem alapján történik, amit a szolgálati idő alapján megállapított szorzófaktorral szoroznak meg, ami nálam 92 %. Ráadásul mivel még négy hónapot ráhúztam, további 1,5 %-kal emelkedett a nyugdíjam.

Továbbra is fél hatkor kelek, mint 40 éve mindig, és naponta bejárok, vagyis az életemben csak annyi változás történt, hogy amióta betöltöttem a 65-öt, már ingyen utazhatok buszon, villamos, vonaton, de bevallom nektek, hogy még egyszer sem vettem igénybe ezt a lehetőséget.

Amikor 48 éves koromban Petra megszületett, egy barátom azt mondta: akkor te életed végéig dolgozhatsz. Én nem bánom, lélekben nem érzem magam nyugdíjasnak, úgyhogy nyomom, amíg teljesen el nem hülyülök. Épp a héten hívtak a Paksi Atomerőműből, hogy dolgozom-e még, mert a régi ügyeimmel kapcsolatban volna még itt egy-két feladat. Mellette csinálom az új projekteket a SCADANETBEN, szóval egyáltalán nem unatkozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése