Parlament

Parlament

2023. június 13., kedd

130 ezer

 

A múlt héten blogom kattintásainak száma elérte a 130 ezret (1233 bejegyzésből), ezért úgy gondoltam, érdemes megnézni, mire kattintgatnak leggyakrabban az emberek a posztjaim közül. Nyilvánvalóan azokra, amelyekre hamar rátalál a Google, mert clickbait-es a címe. Íme a 10-es lista:


1. Lányok az úton

A több mint hatezer (!) kattintást elért posztomat 2017-ben írtam a Kamaraerdei úti lányokról. Amikor cégünk telephelye a budaörsi repülőtér mellett volt, mind a százhalombattai, mind a paksi erőművet leggyorsabban a Kamaraerdei úton keresztül lehetett megközelíteni, így alkalmunk volt megfigyelni az ott szolgálatot teljesítő lányokat. A posztom azután lett igazán felkapott, hogy a 444 hivatkozott rá, különösen az egyik igazán szürreális Google Streetview fotóra.

2. Néhány rendhagyó esküvő

Több mint ezer kattintást ért el ez a 2018-ban írt poszt, nyilvánvalóan a címe miatt. Barátaink esküvőjén voltunk, akik már 20 éve együtt éltek, előző házasságukból nemcsak gyermekeik, de unokáik is voltak már, de úgy döntöttek, hogy hivatalosan is összeházasodnak. Leginkább az anyakönyvvezető volt zavarban. 

3. Életrevaló érinthetetlenek

Még 2012-ben posztoltam a pár hete elhunyt Philippe Pozzo di  Borgo Életrevalók című könyvéről, illetve az abból készült filmről. Nem tudom, mi tette vonzóvá ezt a posztot, de több mint 900-an kattintottak rá.

4. Tíz éve volt a fővárosi közterület-átnevezések utolsó nagy hulláma

Ezt a két éve írt posztomat néhány hónapja kapták fel, és fogalmam sincs, hogy miért.
Arról írok benne, hogy 2011-ben nagy közterület-átnevezés volt Budapesten, azóta nincs Moszkva tér, Roosevelt tér és Köztársaság tér.

5. magyar himnusz, vagy Magyar Himnusz

Ebben a 2012-ben írt posztomban egy kicsit nyelvtan-náciskodtam, a kis- és nagybetük hibás használatán füstölögtem annak kapcsán, hogy felavattak egy Melocco Miklós-szobrot Isten, áldd meg a Magyart címmel. Viszont a több mint 800 kattintást nyilvánvalóan a poszt címe hozza.

6. A kelleténél keletebbre

Ebben a posztban Péterfy Gergely Mindentől keletre című kötetéről írtam, és azért ért el ennyi kattintást, mert az író megosztotta Facebook-oldalán.

7. Névazonosságok

2014-ben arról posztoltam, hogy mennyi híres ember viseli ugyanazt a nevet: Gera Zoltán, Tyll/Till Attila, Berki Krisztián, Csányi Sándor.

8. Csernobil, Paks, Fukushima

2011-ben a fukushima atombalesetről, illetve az erről szóló, Aszódi Attila által tartott előadásról posztoltam, és említést tettem a csernobili katasztrófa 25. évfordulójáról és a paksi baleset 8. évfordulójáról is.

9. Gyertyafény, szép remény, karácsonyi sütemény

Na, ez igazi trollkodás a poszt címével. 2011 karácsonyán egy szépelgő bejegyzést írtam a fény ünnepéről, és egy Kaláka-dal címét választottam címnek. Azóta mindenki rábukkan a posztomra, aki karácsonyi sütemény-receptet keres.

10. Amikor összeáll a kép

A négy évvel ezelőtt írt posztomban arról írtam, hogy az Alkotmányvédelmi Hivatal hogyan szívatta meg a Lidl-t. Két ház épült egymással szemben a Fehérvári úton. Az egyikből egy komor, magas kerítéssel körbevett és kamerákkal megfigyelt épület lett, az Alkotmányvédelmi Hivatal új székháza, a másikból pedig egy Lidl üzlet, áruval feltöltve, bevásárlókosarak az épület előtt, vevőkre várva. Telt-múlt az idő, a Lidl csak nem nyílt ki. Tegnap arra autóztam, és a helyzet változatlan: a Lidl emblémát letakaró fekete nejlont tépázza a szél, az épület kihalt. Nem tűrhette a Hivatal, hogy mellette mindenféle civilek parkoljanak...

Igazából láthatjátok, hogy egyáltalán nem a politizálós-füstölgős posztjaimra kattintanak az emberek.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése