Parlament

Parlament

2021. október 18., hétfő

Ahová a belgák állhatnak

Van az a régi vicc, hogy a belga hadseregben az őrmester kiadja a parancsot: A vallonok álljanak jobbra, a flamandok pedig balra! Kohn egy kicsit tétovázik, majd megkérdezi: És mi belgák hova álljunk?

Na, egy ideje már én is kezdtem magam egyre inkább belgának érezni ebben a végletekig megosztott országban, ahol ha nem tetszik neked az Orbán-rezsim, akkor csak Soros illetve Gyurcsány embere lehetsz. Még az előválasztások előtt énekeltem erről egy dalt:

És most tessék, az ellenzéknek lett egy igazi "belga" miniszterelnök-jelöltje. Egy korábbi posztomban azt írtam, hogy Dobrev vagy Karácsony megválasztása a Fidesznek vágyálom, Márki-Zay megválasztása pedig lázálom lenne. Hát, most megvalósult Orbán rémálma.

Én az első fordulóban Dobrev Klárára szavaztam, mert nem sok esély adtam annak, hogy Márki-Zay bekerülhet a második körbe. Tévedtem. Amikor megtudtam, hogy Karácsony és Márki-Zay közül az egyik visszalép a másik javára, akkor megfogadtam, hogy ha Márki-Zay marad állva, akkor mindenképpen rá szavazok. Így is tettem, és rajtam kívül valószínűleg nagyon sokan mások is, mert a hódmezővásárhelyi polgármester háromszor annyi szavazatot kapott a második fordulóban, mint az elsőben. A "belgák" úgy érezték, hogy az ő zászlaja alatt gyülekezhetnek.

Nem lehetett könnyű éjszakája a Fidesz kreatív stábjának, mára lényegében annyit tudtak összehozni, hogy Márki-Zay is átállt a sötét oldalra, hiszen nem más ő, mint egy baloldali karrierista. Pedig egy karrieristára általában nem jellemző, hogy:

  • Négy diplomát és doktori címet szerez;
  • Dolgozik a versenyszférában;
  • Tudását külföldön (Kanadában és az USA-ban) is kamatoztatja;
  • A tudományos életben is kipróbálja magát;
  • Hét gyermeket nevel.
Most majd megindulnak az egyezkedések az ellenzéki szövetségen belül a listás helyekért, nyilván nem fog simán menni a dolog, de ma azt olvastam egyik kedvenc íróm, Péterfy Gergely Facebook-oldalán: "Sokan fognak azzal riogatni, hogy az utált Fidesz által kínált állandóság még mindig jobb, mint a kiszámíthatatlan jövő. Kádár János Magyarországán egy ilyen hamis és álságos farizeuskodásnak mindig van keletje. Ezért kell majd mindenkinek elmondani, hogy akár sok év permanens kormányválság is még mindig sokkal jobb, mint újabb négy év NER, mint ahogy a válással járó bizonytalanság is ezerszer jobb, mint benne maradni egy bántalmazó házasságban."

Az már most jól jól látszik, hogy Orbánéknál teli a gatya. Törvényjavaslatot nyújtottak be, hogy a legfőbb ügyészt csak kétharmados többséggel lehessen leváltani (ez valahogy 12 évig nem jutott eszükbe), és lemondott a NMHH éléről Karas Monika "újabb szakmai kihívások" miatt, akinek a mandátuma különben csak egy év múlva járt volna le, így módjában áll a Fidesznek 9 (kilenc) évre egy újabb média-cézárt kinevezni. A híradó már most tele van a migránsok és az elszabaduló energiaárak apokaliptikus képeivel, ez az elkövetkezendő hónapokban csak fokozódni fog.

Örülök, hogy Orbán populista rendszerével szemben nem egy ellen-populista, egy Jakab Péter vagy egy Gyurcsány Ferenc állt sorompóba. Spiró György 2009-ben írt Feleségverseny című regényében Zsoromboly és Murometz néven Orbán és Gyurcsány egymással örökké rivalizáló egypetéjű ikrekként jelennek meg. Nos velük szemben Márki-Zay remélhetőleg a nyugodt erőt fogja képviselni.

Ceterum censeo: Orbánnak mennie kell, legyen Márki-Zay Magyarország új miniszterelnöke!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése