Parlament

Parlament

2021. május 4., kedd

Születésnap meglepetésekkel

Hétfőn születésnapi jegyhagyó bulit tartottunk: beléptem abba az érett férfikorba, amikor már nincs szükségem BKV-jegyre. Tárcámban mindig lapult egy-kettő. Bár pont legutóbb, amikor szervízbe vittem a kocsit, nem kellett jegy, mert a Föld napja volt, forgalmival ingyen lehetett utazni. Minden esetre, amit Horn adott 25 éve, azt Orbán el nem veheti. Istenem, negyven éves koromban nem is gondoltam, hogy valaha elérem a jegynélküli kort!

Már délután nagy meglepetés ért: kétszer kaptam fizetést! Nem vicc, kétszer érkezett a számlámra a fizetésem négy perc különbséggel, és hozzá is adódott az egyenlegemhez. Hívtam a könyvelőnket, de mondta, hogy csak egyszer utalt. Felhívtam az Erste ügyfélszolgálatát, de megerősítették, hogy két független tranzakcióról van szó. A CIB ügyfélszolgálata pedig azt erősítette meg, hogy a pénz csak egyszer lett elutalva a cégemtől. Na, gondoltam, ez az Erste új szolgáltatása: a születésnaposoknak megdupláznak minden jóváírást. Sajnos az örömöm csak pár óráig tartott: Stornózták az egyik utalást, az üzenetben ez volt: "Banki hiba miatti dupla jóváírás stornó".

A Klubrádió-saga is pont a születésnapomon tetőzött. Az történt, hogy a Klubrádiótól elvett budapesti frekvenciát ideiglenesen megkapta az a Spirit FM rádió, amelyik szintén érvénytelenül pályázott, de mivel tulajdonosa a kormányzattal jó viszonyt ápoló, az ATV televíziót is tulajdonló Hit Gyülekezete egyház, ezért addig kutakodtak a Médiatanácsnál, amíg megtalálták azt a paragrafust, amely szerint jogszerű volt ez az árulás. Egy korábbi posztomban már hangot adtam annak a gyanúmnak, hogy valójában csak a Klubrádió tulajdonosát akarják lecserélni, és viszik az egész szerkesztőséget, de végül erre nem került sor, így a Spirit FM elég gyengécske műsorráccsal és sok technikai hibával indult.

Belőlem viszont előjött a telefonbetyár (mikor, ha ne pont 65. születésnapomon kezdjek el betyárkodni), és betelefonáltam a Spirit FM-be. Az volt a koncepcióm, hogy úgy teszek, mintha a Klubrádió betelefonálós műsorát hívnám, és adom az értetlent. Csak remélni mertem, hogy a vonal túlsó végén nem teszik le egyből a kagylót. Megint Petra lányom kezében volt a kamera.

A telefont egy magát szerkesztőnek nevező hölgy vette fel, de jól hallhatóan meg sem próbál rábeszélni, hogy hallgassam csak tovább a Spiritet, mert érdemes. Mintha ő maga sem hinne az egészben. Minden esetre néhány közéleti személyiség már bejelentette az ATV bojkottját. Azért végtelenül szomorú a történet, mert az ATV-nek volt egy jól menő, ellenzékiek által kultivált televíziója, a Klubrádiónak meg egy budapesti rádiófrekvenciája. Jól kiegészítették egymást, teljesen érthetetlen ez a kiszorítósdi, illetve valóban csak egy magyarázat van rá: Orbán egy kormány által kontrollált ellenzéki rádiót akart.

A szülinapi vacsira Bori is befutott, akinek egyébként szombaton lesz a szülinapja. A számgyertya elfújásakor megjegyeztem, hogy akár fel is cserélhetnénk az 5-öst meg a 6-ost, és akkor pont a születési dátumomat kapnánk meg. Erre Bori felkiált: Nahát, én is! 92-ben születtem és 29 éves leszek. Aztán kis gondolkodás után: és nagyi is, ha élne, mert ő meg 29-ben született és most lenne 92 éves. Kezdte fúrni az oldalamat, hogy hogyan lehet ekkor véletlen, de kicsit utána gondolva rájöttem, hogy a 2021-es esztendő a különleges: 11 évenként jön el egy olyan év, melyben vannak felcserélhő évszámú születésnaposok, mégpedig 2010-ben azok, akiknek a számjegyek összege 10 volt, 2021-ben azok, akiknél a számjegyek összege 11, 2032-ben az összegnek 12-nek kell lenni.

2021 nemcsak ebből a szempontból különleges év. Aki kedveli a számmisztikát, az észre veheti, hogy 2021 úgynevezett félprím, vagyis két prímszám szorzata. De 2021 egy különleges félprím, hiszen 2021 = 43 x 47, vagyis két egymást követő prímszám szorzata. Utoljára 1763 volt ilyen év, legközelebb pedig 2491-ben lesz újra.

Dupla fizetés, telefonbetyárkodás és számmisztika: azt hiszem, öregkoromra meg kell elégednem ilyen jellegű kalandokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése