Parlament

Parlament

2021. május 16., vasárnap

Egy tízéves családtag születésnapjára

 Mégpedig ez a családtag nem más, mint egy zongora.

Bori csellózott (egész sokáig), Orsi hegedült (két évig), Petra viszont elhatározta, hogy ő zongorázni szeretne, aminek én nagyon örültem, mert akkor már harminc éve - szüleim 1981-es elköltözése óta - nem volt zongoránk.

Orsi hegedül

Bori gordonkázik

Petra az új zongorával 2011-ben

Nővérem is és és in tanultunk zongorázni, nővérem csak rövid ideig, de én kitartó voltam. Egy igazi háromlábú bécsi mechanikás páncéltőkés zongorát béreltünk egy keszthelyi özvegyasszonytól (még a nevére is emlékszem, Mezősi Bélánének hívták), minden hónapban postán utaltunk neki 100 Ft-ot. Kb. 15 év után aztán úgy érezte, a zongora ki van fizetve és nekünk ajándékozta. 1981-ben, amikor a Bimbó útra költöztünk, meg kellett válnunk a hangszertől.

2011-ben posztoltam is a hangszerről, de akkor még nem tudtam, hogy mind Petra, mind pedig az én életemben milyen fontos szerepet fog betölteni az új családtag. Petra kitartása töretlen, és úgy tűnik, tehetséges hobbizongorista (nem lesz belőle hivatásos zenész, de saját kedvtelésre elfogadhatóan magas szinten játszik). Beteszek ide egy felvételt a tavalyi karantén-vizsgájáról (Debussy Arabesque-jét játssza):


Most is vizsgára készül, de ezt már élőben tartják meg.

Emlékezetes volt egy 2014-es zeneiskolai családi koncert, amikor közösen léptünk fel Petrával, valamint Benkő Lászlóval és Dévai Nagy Kamillával. Korábban 40 éve, 1974-ben játszottam nyilvánosan utolsó zeneiskolai koncertemen, ahol magam is eljátszottam a fenti Debussy-darabot.

Leginkább a zongorával együtt megvásárolt Roland Bk-7m típusú kísérő elektronikát használtam azokhoz a dalaimhoz, melyekhez nem a netről töltöttem le a kíséretet, hanem magam játszottam fel (legalább 40 ilyen dal született).

Néha azonban zongora-üzemmódban is használom a hangszert. Ma reggel feljátszottam nektek Frank Churchill Oscar-díjas filmzeneszerző Hófehérke és a hét törpe című Disney-rajzfilmhez komponált egyik dalát: Some Day My Prince Will Come.

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése