Parlament

Parlament

2021. március 26., péntek

Mese a láthatatlan szelfibotról

Van egy barátom, aki csodálatos korcsolyázós filmeket tett közzé magáról a FB-on: olyan, mintha egy külső kamera követte volna a mozgását, pedig az akciókamerát egy szelfibot végén ő maga tartotta a kezében, de az egészből semmi sem látszódott: a kamera végig rászegeződött, a botnak nyoma sem volt a felvételen. A magyarázat roppant egyszerű: az Insta360 típusú akciókamera két nagylátószögű lencséjén keresztül minden térirányt egyidőben rögzít, és mivel valamelyik objektív mindig a szelfibot mögé lát, ezért azt a képről a szoftver eltünteti, valamint deep-tracking funkciójával képes folyamatosan egy kiválasztott objektumot követni.

Hú, mondtam, ilyen kell nekem. Pont karácsony előtt voltunk, akkor még nagyon bíztam abban, hogy tél végén már síelhetünk. Ilyesféle filmekre vágytam:

Na, innen kezdődtek a kamera és a szelfibot megvásárlása körüli bonyodalmak.

Kinéztem egy webáruházban viszonylag olcsón a kamerát, de mire megrendeltem volna, már kifogyott, csak jóval drágábban tudtam megrendelni máshonnan. Ez a bolt kiegészítőket nem árult, ezért gondoltam, rendelek máshonnan egy olyan készletet, mely a szelfiboton kívül tartalmaz egy mellkas- és sisakrögzítőt is.

Először az Extreme Digital-tól rendeltem be a készletet, egy láthatóan már bontott csomagot kaptam, melybe összevissza volt beledobálva mindenféle tartozék, de szelfibot nem. Ezt visszaküldtem és az Aqua-tól rendeltem meg a cuccot. Bolti átvételt választottam, decemberi hidegben COVID idején egy órát álltam sorban a bolt előtt. Kibontva a csomagot, ebből is hiányzott a bot! Mondom magamban: talán annyira láthatatlan, hogy ott van, csak nem látom. Ezúttal megtartottam a csomagot, gondoltam, hogy a botot megrendelem külön, nem készletben, mert ha önállóan vásárlom meg, azt már csak nem lopják ki a csomagból és kézbesítenek ki egy üres csomagot.

Időközben megérkezett maga a kamera, csakhogy azzal is adódott egy kis gond: az akkumulátora teljesen kakukk volt, nem is tudtam üzembe helyezni. Itt volt már a karácsony, a garanciális ügyintézésre csak az ünnep után kerülhetett sor. A kereskedő meglepően rugalmas volt, lakásomra jött a készülékért, de a járványhelyzet miatt az új akkumulátorra csaknem két hónapot kellett várnom.

Közben egy kínai kereskedőtől megrendeltem a botot, mert ott volt a legolcsóbb. Na ez is több mint egy hónapig jött.

Eredetileg a szállítást a munkahelyemre kértem, de én időközben elmentem home-office-ba, de gondoltam, majd csak lesz valaki, aki átveszi a csomagot, de időközben mindenki megbetegedett. Így aztán egy napon kaptam értesítést arról, hogy a csomagomat kikézbesítették a munkahelyemre, és arról, hogy egy közeli pick-pack ponton átvehető csomagom van. A két üzenetet fejben összerakva rájöttem, hogy a futár - anélkül, hogy felhívott volna - lerakta a csomagot egy átvevő ponton.

A síelések persze idén is elmaradtak, ezért egyelőre csak pár kísérleti felvételen mutatom meg, mire képes a kamera. Alant azt láthatjátok, hogy egy mozdulatlanul tartott kamera hogyan tud "körbe nézni" egy szobában:

Ezen a képen pedig lakóházunk látható, amint az erkélyen állok:
---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése