Parlament

Parlament

2021. február 16., kedd

Még mindig hadd szóljon!

Jobb is, hogy nem rögtön a Klubrádió elhallgatása után írtam ezt a posztot, hanem vártam egy napot, mert úgy néz ki, hogy szerencsés fordulatot vett az ügy. Annak, aki még nem tudná, a Klubrádió-saga tovább folytatódik. Azt történt, hogy hét évvel ezelőtt elnyertek egy közösségi frekvenciát, a Budapesti 92.9 MHz-et. Na de ezt is hogyan!

  • 2010-ben, nem sokkal a kormányváltás előtt az akkori ORTT a Klubrádiónak ítélte ezt a frekvenciát, de az új kormány által kinevezett Médiatanács ezt érvénytelenítette.
  • A Klubrádió korábbi, kereskedelmi frekvenciájára, a 95.3 MHz-re is új pályázatot írtak ki, és azt nem a Klubrádió, hanem egy másik pályázó nyerte el, mert üzletileg irreálisan magas árat kínált.
  • Csakhogy a pályázat alaki érvénytelensége miatt a Klubrádió megtámadta a döntést.
  • Viszont a Klubrádió pályázatát is megtámadták alaki érvénytelenség miatt, mert a pályázati anyagban a lapok üres hátoldala nem volt aláírva(!).
  • Két fronton folyt a pereskedés: egyrészt a 95.3 MHz-es kereskedelmi, másrészt a 92.9 MHz-es közösségi frekvenciáért. 3-3 tárgyalási fordulóban a Klubrádió először megtartotta a 95.3-at, majd megítélték neki a 92.9-et.
Szegény Szalai Annamária talán ebbe halt bele

Na, most járt le a hét év, a közösségi frekvencia elvileg pályáztatás nélkül hosszabbítható, csakhogy ezt a tisztán fideszes Médiatanács arra hivatkozva utasította el (még tavaly szeptemberben), hogy a Klubrádió az elmúlt években sorozatos szabályszegéseket követett el. Ezek állítólag késedelmes adatszolgáltatások voltak. A frekvenciát újrapályáztatták, amelyen a Klubrádión kívül még két társaság indult.

Csakhogy a másik két pályázót alaki érvénytelenség miatt kizártak a pályázatból. Hurrá! - gondoltam én - a Klubrádió nyert. Csakhogy az egyik kizárt pályázó bíróságon támadta meg a kizárást, ezért a Médiatanács felfüggesztette a pályázatot arra az 1-2 évre, amíg a bírósági eljárás folyik. Hurrá! - gondoltam megint én naivan - addig ideiglenes engedéllyel sugároz majd a Klubrádió. Csakhogy pár évvel ezelőtt addig alakítgatták a médiatörvényt, hogy csak annak adható ideiglenes frekvenciahasználati engedély, akinek egyszer már meghosszabbították a frekvenciaengedélyét. Summa-summárum, a Klubrádiónak február 14-én éjfélkor el kellett hallgatnia.

Hetekig folyt a hallgatók oktatása, hogyan kell interneten rádiót hallgatni, az internetrádiók ára az egekbe szökött. Én is leteszteltem, hogyan tudok a kocsiban internetes rádiót hallgatni (a telefonomon fut a Klubrádió-app, ezt hallgatom Bluetooth-kapcsolattal a rádión):

Az otthoni netrádiózáshoz felhergeltem régi, még a Petrának vásárolt Androidos számítógépemet, és ezzel vártam vasárnap az éjfélt, mintha szilveszter lenne (folyamatosan a Klubrádióra van hangolva és rádió-erősítőm Aux3 bemenetére van csatlakoztatva):

Persze, ahogy lenni szokott, a Klubrádió elhallgattatása ellen a fél világ tiltakozott, jobbnál jobb karikatúrák jelentek meg.

Garfitember (Telex.hu) karikatúrája

Aztán ma jött a hír, hogy az alakilag érvénytelen pályázatot benyújtó cég visszavonta a keresetét, a pályázat folytatható. Szerintem Orbánék úgy tudtak arcvesztés nélkül kijönni ebből a kínos ügyből, hogy "barátilag odaszóltak" a kekeckedő pályázónak. Remélem egy-két hét múlva visszakapja frekvenciáját a rádió. Én most közreadom azt a sok mémet és dalt, amit a Klubrádió elhallgattatására készítettem:

Orbánoroszlán most falta fel a zebrát

---

De hogy a szabad média frontján még semmi sincs rendben, azt a Kúria pár héttel ezelőtti ítéletével tudom igazolni:


Update 2021. március 11.
A Médiatanács érvénytelennek nyilvánította a 92.2 MHz-es közösségi frekvenciára kiírt pályázatot, így jó darabig - lehet hogy örökre - nem lesz rádiófrekvenciája a világhírű magyar adónak. Megint ok nélkül voltam optimista, akárcsak a CEU-nál, amikor a CEU teljesített minden törvényi feltételt és az amerikai nagykövet a védelmébe vette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése