Parlament

Parlament

2021. február 7., vasárnap

Bimbó úti dalok

A Bimbó utcai lakás nemcsak otthonom volt öt évig, de 2014-től egészen tavaly decemberig forgatási helyszín is, több dalomat is itt forgattam le.

2014 tavaszán - az európai uniós választások előtt - már túl voltam első dalomon, a Trafikdalon. Az uniós választásokra hazánk a "Tiszteletet Európától" szlogennel készült, ami dalra fakasztott. A választás előtti szombaton Angyali-szigeten, fűnyírás közben született a dal. Másnap anyukámat vittem le a Rákóczi Gimnáziumban lévő szavazóhelyiségbe (akkor még első csípőprotézis-műtétje előtt állt), és elhatároztam, hogy a dalt nála fogom leforgatni. Otthon begyakoroltam az okarina-szólamot is, ezért az egészet élő kamerahanggal vettem fel.

Egy év múlva a boltok vasárnapi zárva tartása késztetett újabb dalra. Reggelenként a fürdőszobában alakult ki a szöveg, felvettem hozzá egy kíséretet, végül az énekszólamot szintén élő kamerahanggal felvéve, első éneklésre készült el a dal. Itt nemcsak összeszerkesztettem a felvételt a kísérettel, de vágóképeket is tettem rá, ehhez új videószerkesztő programot kellett kipróbálnom. Ez a dal lett legnagyobb sikerem, a TESCO-dal.

Újabb évet kellett várni egy újabb Bimbó úton rögzített dalra. 2016 februárjában voltak a kockásinges tanártüntetések. Az azóta református püspökké szentelt Balogh Zoltán miniszter kifigurázására készült a Repülj Zoltán, ha lehet című kíséret nélküli dal. Újításként két példányban is megjelenek a filmen és kétszólamban énekelek.

2016 nyarán már sejteni lehetett, hogy előbb-utóbb mindenért Soros György lesz a hibás. Akkor még nagyon az elején voltak a sorosozásnak, earlybird-ként született meg a Soros a hibás című dalom, szintén előre felvett kísérettel és kamerahanggal. Ez volt első Sorosról készült dalom, melyet még számos másik követett.

2017 tavaszán kirobbant a sörháború. A Heineken Sörgyár névbitorlásért beperelte az erdélyi Csíki Sörgyárat, de Magyarországról erős támogatóra leltek Lázár János és Semjén Zsolt személyében, akik törvényjavaslatot nyújtottak be a Heineken vörös csillagának - mint tiltott önkényuralmi szimbólumnak - a betiltására. Talán mondanom sem kell, hogy a csetepaté megegyezéssel végződött, a törvényjavaslat sem jutott el a szavazásig, a Csíki Sör pedig pont a Bimbó út és a Keleti Károly út sarkán nyitott sörözőt, rajta van a bakancslistánkon, csak múljon el a ragály. Minden esetre a furcsa ügyre a Csiki-csuki sör című dalom emlékeztet. Ezt már előre felvettem, és csak tátogtam a kamerába, többé már nem született kamerahangos dalom.

2017 őszén Kósa Lajos a Fidesz frakcióvezetőjeként kezdett egyre kínosabbá válni zavarba ejtően vicces nyilatkozataival, ezért fontos másik posztot kapott (városfejlesztési megbízott lett, vagy valami ilyesmi). Egy búcsúdalt készítettem a tiszteletére, egy rockballadát. A dalt még 30 évvel korábban, egy akkori szakítás emlékére írtam, csak át kellett hangszerelnem, meg persze a szöveget kellett módosítanom. Ez a Kósa-sirató. Persze Kósának esze ágában sem volt eltűnni a közéletből, de mind a mai napig kicsit elefánt módjára mozog a porcelánboltban.

2018 tavaszán Orbán - egy hónappal a választások előtt - nagy leleplezést tett: 2000 ember, egy egész zsoldoshadsereg dolgozik hazánkban Soros Györgynek, hogy aláássák a rendet. Utóbb persze kiderült, hogy valójában az egész világon dolgozik 2000 ember a Nyílt Társadalom Alapítványnak, vagyis fordítási hiba - meg egy kis rosszindulat - miatt vizionált Orbán egy mindenre elszánt zsoldoshadsereget. Mindenesetre ez jó alkalom volt arra, hogy egy igazi dudanótát, a Soros-zsoldostoborzót elénekeljem.

Két és fél év után tavaly decemberben forgattam újra a Bimbó úti lakásban, mégpedig ugyanazzal a háttérrel, ami a TESCO-dalban is szerepel. Ezúttal egymagam voltam a három királyok, és egy Karácsonyi regős éneket énekeltem három szólamban. Sok minden benne van a 2020-as évből: az Unió vétózása, a CSOK, az Alaptörvény családjogi módosítása, Szájer József botránya, a járvány miatti lélegeztetőgép-özön és az orosz vakcina, a Mészáros és Tiborcz családok gazdagodása.

Hat és fél év alatt ezt a nyolc dalt forgattam a Bimbó úton. De ezek is csak olyanok voltak, mint a többi: nem változtattak semmin sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése