Parlament

Parlament

2019. október 24., csütörtök

Laptopok, notebookok, netbookok

Azért írok időről időre elektronikus kütyüimről, mert mi tagadás, szívemhez nőnek. Így nőtt a szívemhez az a Toshiba Satellite A3000 laptop is, ami pontosan 10 évig szolgált. 2009 novemberében cseréltem le HP laptopomat, amely mindössze négy évig szolgált, mert egy típushibás darab volt.
A Toshiba laptopomhoz még Windows Vista operációs rendszer járt, és hozzá kapcsolódik a közösségi médiumokban való első szereplésem, hiszen a Twitterhez 2010 januárjában csatlakoztam, a Facebookhoz 2010 őszén, a Blogspoton 2011 januárja óta írom a posztjaimat, az első YouTube feltöltésem 2013 tavaszán volt (a Trafikdal), a Coub-ra pedig 2014 nyara óta töltök fel 10 másodperces szösszeneteket.
Fél év múlva, 2010 májusában Bori a 18. születésnapjára kapott egy ASUS Eee  típusú netbookot, ez már Windows 7-tel érkezett, és hűséggel szolgálta Borit két egyetemen valamint az amszterdami ösztöndíja során. Számos szakdolgozatot és beadandót írt meg ezen a gépen, de a vége felé már nagyon rogyadozott a gép, ezért kb. két éve a cége vett neki az Ebay-en egy HP-t, azon dolgozik, most is vele van Kisinyovban (Tudtátok, hogy Kisinyov magyarul Kisjenő?).
Orsi 2012 novemberében, 18. születésnapjára egy Sony VAIO típusú netbookot kapott, azzal utazott ki Izraelbe és azt használta tanulmányi során. Ez már Windows 8 operációs rendszerrel működött (emlékszem, milyen hülyén éreztem magam egy teljesen más filozófiájú operációs rendszerrel, fel is háborodtak a felhasználók, ezért a Microsoft nagyon hamar kijött a Windows 8.1-gyel, ami kicsit visszakanyarodott a régi Windowsok felé. Ez a gép kb. három éve tönkrement, ekkor vettünk Orsinak egy Lenovo YOGA tabletként is funkcionáló notebookot. Viszont a régi Sony-t megjavíttattuk, most Petra használja.
A régi Toshiba már eléggé beteges volt: akkumulátorát kétévente kellett cserélni, a végén már tudomásul vettük, hogy csak töltőről lehet használni, a Windows Vista supportja megszűnt, már nem futott rajta a Skype és a Chrome. A kikapcsolása 5 percig, a bekapcsolása 15 percig tartott, és hibás akkumulátora miatt alvó módba se lehetett kapcsolni, ezért az utóbbi időben hibernált állapotban kapcsoltuk ki.
Mostanra elszántam magam a cserére. Három hónapos ERBE-s ténykedésem során egy Dell notebookom volt, eléggé megkedveltem finoman kattanó billentyűzetét, sajnáltam, hogy le kellett adnom, ezért egy Dell Inspiration 3580-asra esett a választásom. i7-es processzorával, 8 GB RAM-jával és SSD merevlemezével lényegesen gyorsabban megy rajta a filmszerkesztés, mint elődjén. Természetesen már Windows 10 Home operációs rendszerrel kaptam. Ezen született meg legújabb dalom, a Kipcsak-csacsacsa, amiről előző posztomban már írtam.
Sok családi videót is szerkesztettem a régi Toshibán, Bori és Orsi 18. születésnapjára készültek filmek, különféle utazásaink videóit is feldolgoztam, de gimnazista osztálytársaim is nagyon várták minden közös síelés után a filmjeimet, és most, a 45. érettségi találkozónkról is egy egészen jó filmet sikerült készítenem. Ez mostantól sokkal könnyebb lesz, mérésem szerint kb. 20-szor gyorsabb a filmfeldolgozás az új gépen.
Azt nem tudom, hogy ez kibír-e a kezem alatt 10 évet mint az elődje, de ígérem, hogy vigyázni fogok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése