Parlament

Parlament

2021. augusztus 16., hétfő

Nemzeti konzultációról csak vicceset, vagy semmit

Ne várja senki, hogy jót mondjak a Nemzeti Konzultációnak nevezett gusztustalan propagandáról. Természetesen az a plakát, melyen állampénzen egy ellenzéki párt vezetőjét, volt miniszterelnököt támadnak, nem számít pártpropagandának. A lakájügyészség talpnyaloncai szerint ez tájékoztató plakát, jogszerű rá adófizetői milliókat költeni.


De most már a Nemzeti Konzultáció olyan bödöcsi magasságban szárnyal, hogy meggyanúsítottam a Kétfarkú Kutyapártot, hogy ezt csakis ők állíthatták össze. Meg is írtam nekik:

"Megkaptam a Nemzeti Konzultációs kérdőíveket, és annyira szürreálisnak tartom az összes kérdést, hogy egészen bizonyos vagyok benne, hogy Ti állítottátok össze a kérdéssort, ne is tagadjátok. Pl. hol van az örök élet és az ingyen sör ahhoz a kérdéshez, hogy akarja-e Ön a minimálbér felemelését. Gratulálok, szép munka! Az emoji-s plakátokat is biztosan Ti készítettétek, ilyen vicces plakátokat a sótlan, gyomorbeteg Rogántól nem is várhatnánk."

Legnagyobb meglepetésemre email-fordultával jött a válasz:

"Igen, minket kértek fel erre a kampányra és szívesen segítettünk benne. Amúgyis szeretnénk egyesülni a KDNP-vel, hátha ez segíthet benne.   Gergő"

Azt gondoltam, ez a tréfa már fokozhatatlan, ekkor azonban szembe találtam magam a Nemzeti Konzultáció akadálymentesített változatával. Már évek óta elkészítik a konzultáció akadálymentesített változatát a vakok és gyengénlátók számára: általában egy géphang olvassa fel a kérdőívet. Ezúttal azonban a Siketek és Nagyothallók Szövetségének elnöke is gondolt egy merészet és nagyot, és meggyőzte Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízottat, hogy a siketeknek is szükségük van akadálymentesítésre.



Értitek? Egy leírt szöveget mutogatnak el jelnyelven! Kiknek? Akik nemcsak süketek, de még olvasni sem tudnak, viszont ki akarják tölteni a nemzeti konzultációs kérdőívet! Amit nem tudnak elolvasni! Ha nem hiszitek, mutatom a negyedórás videót:


Az egészben az a legviccesebb, hogy a videó egyébként "nem nyilvános" jelöléssel van fenn a YouTube-on, vagyis keresésre nem adódik ki.

De jó lesz majd 20 év múlva mesélni az unokáimnak, hogy milyen korban éltem én egykor: Megkérdezték az embereket, hogy emeljék-e a minimálbért, és ezt jelnyelven is elmutogatták az olvasni nem tudó süketeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése