2013. április 6., szombat

Geokessing teljesítménytúra

Immár ötödik alkalommal vettünk részt a hagyományos tavaszi geokessing teljesítménytúrán. Négy évvel ezelőtt a Börzsönyben, három éve a Vértesben, két éve a Mátrában, tavaly a Budai-hegységben, idén a Karancs-Medves hegységben volt a rendezvény.
Az első három alkalommal a 25 km-es szakaszon indultunk, tavaly meg idén viszont csak a 15 km-esen, más-más okból: tavaly pont aznap volt a családi szülinapi rendezvény, időre haza kellett érnünk, idén viszont először volt velem Kati és Petra. A korábbi években mindig jött Bori az aktuális barátjával, idén viszont síelni van. Az első túrán - ami a szintkülönbségeket illetően talán a legnehezebb volt - Orsi is velünk jött, ott el is ment a kedve az egésztől. Bori viszont egyszer még egy fél Kinizsi100-at is végigcsinált.
Rügyek helyett vízcseppek
Idén valahogy nem nagyon akar jönni a tavasz, az erdő inkább novemberi, mint áprilisi képet mutatott. Le a kalappal, Petra és Kati jól teljesítettek, hiába, látszik, hogy sokat kirándulunk.
A geocaching.hu oldalon minden megtaláláshoz vagy eseményhez írok egy hosszabb rövidebb bejegyzést és fényképeket csatolok. A teljesítménytúrákhoz mindig különleges logot írok, itt most hármat közreadok. Az első Bori fogalmazványa, a másik kettő az enyém.

2010:
Halljátok hitetlenek az igazak történetét. Az Pál családnak kalandozásáról adok leírást, mely hősi eset pontosan úgy esett, ahogyan írva van. Midőn elérkezett a portyázás ideje, József fejedelem gondola vala egyet, maga köré gyűjté legderekabb vitézeit, s felkerekede velük a Vértes hágóira. Sem hideg hajnal, sem sűrű erdő, sem meredek bércek nem rettenték e csapatot - halljátok dicső történetüket. Midőn az úton elindulának vala, hét akadály állá útjukat. Az első füves domb, melyen kapaszkodó nem akad; a második köves pusztaság, kietlen, perzselő, mint a pokol torka - s ők mégsem rettennek, előretörnek, s megmenekülnek a bajból. Hátrafordulni eszükbe sem ötlik - küldetésük bármi áron teljesíték, s így jutnak a sziklához, melynek feje ebhez hasonlatos, s nevezék ezért Isten kegyelméből Kutyafej-sziklának. S küzdék ők fel magukat, míg gaz gyökerek ellenük harcolnak, s bár megbotlanak, nem csúsznak a mélybe, s rálelnek a kincsre, mely sziklahasadékba rejtve várja azt, kinek lelke tiszta vagyon. S a gonosz erők nem állíták meg őket, mert továbbmennek, s győzedelmeskednek felettük. A sűrű erdőben eltévelyednek, de Isten fénye vezeté őket. Éhség és szomjúság gyötré a testük, de szent céljuk hívó szava erősebb. S megtalálák ők háromszor az kincset, s megállítattnak hét ízben, de végül elérék az biztos menedéket, hol fánkkal ülnek lakomát, s megdicsőülve térnek haza tüzükhöz.
Kelt mindez pedig az Úr kétezertizedik esztendejében, Kikelet havának huszadik napján.

2011:
Kedves Föld-lakó barátaim!
Köszönöm, hogy csillagközi barátságunkra tekintettel immár harmadszor is részt vehettem a csillagjárók számára kissé primitív, mégis megkapó rendezvényeteken.
Magunkat Föld-lakónak, galaxisjárómat pedig egyszerű Nissannak álcázva jelentkeztem a versenyre két társammal. Jó előre tudatták velünk, hogy a teletranszportáció használata tilos, az egyébként nem túl hosszú távot izomerővel kell teljesíteni. Belátom, ebből eme primitív bolygó lakóinak több van, mint nekünk. A hegycsúcsokra való feljutásnál sem használhattunk semmiféle vertikális transzportert, a felszíni dihidrogén-oxid átfolyásoknál pedig az antigravitáció helyett mindenféle trükkös mászásokat kellett alkalmaznunk, melyben földi barátaink igen találékonynak bizonyultak.
A Föld-lakók primitívségére jellemző, hogy a pozíció meghatározására általunk használt, a kozmikus tér tenzortorzulásain alapuló mikroszkopikus pontosságú módszer helyett ún. GPS-t használnak, mely rendkívül bonyolult, nehézkes és pontatlan, ám ők jól elboldogulnak vele.
A földi természet sokkal gazdagabb, mint a mi bolygóinkon, de sajnos a földiek sem vigyáznak rá eléggé, ahogyan mi sem a mi bolygóinkon sok ezer évvel ezelőtt.
Földi barátaim igen vendégszeretőek, ezért ezt a rendezvényt is nagyon jól megszervezték, melyért galaktikus köszönet illeti őket.

2013:
Hajnalban riadót fúvattam a legénységi körletben, gyors reggeli torna és reggeli után harci járművünkkel elindultunk a megbeszélt gyülekezési ponthoz. A főhadiszálláson megkaptuk az eligazítást és a haditervet. Katonáimtól elszántságot, harci kedvet és maradéktalan engedelmességet kértem.
9:20-kor kezdtük meg a hadműveletet. Sajnos csak gyalogság bevetésére kaptam engedélyt. Felderítőim jól dolgoztak, ezért sikerült valamennyi felderítendő objektumot megtalálnunk. Sikeresen vettük be a magassági pontokat, ahol rövid pihenőt engedélyeztem osztagunknak.
A találkozási pontoknál kapott ellátmány ízletes és bőséges volt, a harci kedvet vidám indulók éneklésével tartottuk fenn. Gyakran be kellett várnunk a leszakadt utóvédet, de 14:17-re visszaértünk a bázisra.
A parancsnokság kitüntetésben részesítette osztagomat.
Küldetésünk sikeréhez nagyban hozzájárult a parancsnoki kar remek haditerve, a kiváló logisztika és az önkéntesek önzetlensége. Háromszoros hurrá nekik!