Parlament

Parlament

2019. szeptember 28., szombat

Lehet, hogy eljött a magyar építészet újabb aranykora?

Tavaly írtam egy posztot arról, hogy diktatúrában miért épül gyorsabban minden. Akkor a közvetlen környezetünkben épülő új épületeken álmélkodtam.
Abban a három hónapban, amíg az ERBE-ben dolgoztam, az ablakomból pont ráláttam a Kopaszi-gátnál épülő új városnegyedre, a BudaPart-ra. Gyakorlatilag 10 nap alatt húztak fel egy emeletet.
A BudaPart 2019 márciusban

A BudaPart 2019 májusban
Aztán abban a szerencsében volt részem, hogy meglátogathattam az új Puskás Stadion építkezését, amely minden bizonnyal az Orbán-rendszer jelképe lesz.
A múlt hétvégén és ezen a hétvégén is kifejezetten inspiráló építészeti élményben volt részünk. A 45. érettségi találkozón az egyik volt osztálytársam, aki az ÉMI-nél dolgozik vezető beosztásban, felhívta a figyelmünket arra, hogy náluk került megrendezésre a Solar Dechathlon Europe 2019 házépítő verseny, és a házak megtekinthetők a ÉMI szentendrei ipari parkjában. A versenyen 10 csapat vett részt. Célja a korszerű, energiatakarékos házak és új, újrahasznosítható építészeti technológiák bemutatása. A csapatoknak két hetük volt házaik felépítésére. (Kati keresztlánya a CEU-n pont újrahasznosítható építészeti technológiákból írta a szakdolgozatát).
A múlt hétvégén látogattunk ki Szentendrére, és megdöbbentünk, hogy milyen sokan - főleg fiatalok - voltak kíváncsiak az új technológiákra.





Szeptemberben adták át a MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) új kampuszát Zugligetben. Az egyetemen nemcsak képző- és iparművészeket, hanem építészeket is képeznek, fontos, hogy inspiráló legyen maga a környezet is, ahol az oktatás történik. Ide ezen a hétvégén autóztunk ki.
Már az megdöbbentő, hogy az egyetem logója és az épület milyen összhangban van a vízszintes és függőleges sávjaival:
MOME
Vízszintes és függőleges sávok
Másik nekem mindig is nagyon imponáló dolog, hogy hogyan sikerül régi, már meglévő, és új épületek összhangját megteremteni. Az építészetnek akkor is mutatni kell a progresszivitást, ha régi környezetbe kell felépíteni valamit. Számomra ezért giccses a Várban visszaépített lovarda, vagy a a Főőrség épülete.
Beteszek ide néhány fényképet a MOME-ról is:



Zugligeti látogatásunkat egyébként az egykori lóvasút-végállomás újjáépített épületénél fejeztük be, amelynek kávézójában egy-egy cappuccinót és süteményt fogyasztottunk el.
A végállomás felújított épülete
Kati és Petra a végállomásnál 2012 novemberében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése