Parlament

Parlament

2018. július 17., kedd

32 éve VB-ről VB-re

1986. június 9-én a mexikói labdarúgó világbajnokságon éppen a 2018-as új világbajnok, Franciaország ellen játszott Magyarország utoljára világbajnoki mérkőzést. 3:0-ra kaptunk ki, de az igazán fájó vereséget egy héttel korábban szenvedtük el a Szovjetuniótól: 6:0-ra aláztak minket. A magyar szurkolókban négyévente ébred fel a remény, hogy most talán sikerül kijutnunk a Mundialra, amit aztán mindig követ a keserű kijózanodás.
Én viszont arra gondoltam, hogy áttekintem, hogy ebben a 32 évben hogyan élte meg a Pál család a labdarúgó világbajnokságokat.

1990. Olaszország

Pont a labdarúgó világbajnokság alatt volt izraeli nászutunk, így gondolhatjátok, hogy nem sok maradt meg az egészből. És persze a németek nyertek.
Izrael, 1990.

1994. USA

Pontosan emlékszem, hogy az 1994-es labdarúgó világbajnokság alatt legalább két hetet Angyali-szigeten töltöttünk, és bevallom őszintén, még annak is most kellett utána néznem, hogy azt a VB-t Brazília nyerte az olaszok ellen.
Sógorom, lánya, Mimi, Bori, Apósom, másik unokahúgom, Eszter és én 1994-ben Angyali-szigeten

1998. Franciaország

Ez volt az az utolsó VB, amit a rendező országnak sikerült megnyernie, ráadásul a címvédő legyőzésével. Mi ezalatt Egerben nyaraltunk, a Nemzeti Bank egyik vendégházában, és azon izgultunk, hogy Borinak kezdődik az iskola.
Orsival és Borival 1998-ban a Szalajka-völgyben

2002. Dél-Korea/Japán

2002 nyara nálunk a költözés és az új lakásunkban való berendezkedés jegyében telt. Brazil-német döntő volt, ez a két csapat (na meg az olaszok) nyert legtöbbet világbajnoki címet, előbbi az ötödiket nyerte el ebben az évben, a németeknek további 12 évet kellett várniuk negyedik VB-aranyukra.
Orsi és Bori új lakásunk erkélyén 2002-ben

2006. Németország

A németországi világbajnokság alatt Horvátországban, Trogirban nyaraltunk, néhány mérkőzést a szállodánkban, néhányat kiülős sörözőkben néztünk. Az olasz-francia döntőt, Zidan kiállítását már otthon néztük, és ekkor olvastam Esterházy egyik témába vágó regényét, az Utazás a tizenhatos mélyére címűt.
Petra, Orsi, Bori és én Klissza várában 2006-ban.

2010. Dél-Afrika

A dél-afrikai világbajnokság ideje alatt ünnepeltük 20. házassági évfordulónkat Pécsett, de a spanyol-holland döntőt már Angyalin néztük. Végre a spanyolok is felérhettek a csúcsra, ők a nyolcadik, és mind ezidáig utolsó foci világbajnok nemzet.
2010-ben Pécsett, a Misinán

2014. Brazília

2014-ben úgy volt, hogy pont a labdarúgó világbajnokság döntőjének napján utazunk Izraelbe, de ott közben kitört az intifáda, ezért utunkat egy héttel el kellett halasztanunk. A VB idejére esett viszont Petra népművészeti táborozása a szerbiai Bajsán. A németek ekkor nyerték el negyedik VB-aranyukat.
Petra agyagozik Bajsán 2014-ben
Lányaim Izraelben 2014-ben

2018. Oroszország

Az idei foci-VB-t elég alaposan követtem, a munkahelyemen én vezettem napról-napra a tabellát. A selejtezők végén, a nyolcaddöntők kezdetén a Balatonnál töltöttünk Petrával négy napot.
2018-ban Petrával Balatonszemesen
Hát így néz ki egy családtörténet VB-ről VB-re haladva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése