Irodaház a reptér mellett |
A repülőtér makettje |
Az utascsarnok fénykorában |
A repülőtér romos épülete napjainkban |
Irodaépületünk éttermében, a Szivárvány Ételbárban gyakran találkozhatunk pilótákkal, repülőgép-szerelőkkel, akik a társaságot repülős kalandjaikkal szórakoztatják. Nap mint nap látom a Goldtimer repülőklub szerelőit és pilótáit is, akik csodaszép veterán gépeket újítanak fel és üzemeltetnek. Pont ma került sor szokásos repülőnapjukra, amikor bárki utasa lehet a veterán gépek valamelyikének.
A Goldtimer három büszkesége: Gerle, Pacsirta és Kánya |
A mellette álló, Polikarpov-tervezte 13-Pacsirta becenévre hallgató kétfedeles arról híres, hogy zsebkendőnyi területen képes a fel- és leszállásra: 30-40 m gurulás, és már repül is.
A jobbszélső, sárga gépet idősebb Rubik Ernő konstruálta, és az R-18 Kánya kódnévvel rendelkezik. Bár korántsem száll fel olyan könnyedén, mint a mellette álló gép, de a levegőben már igazi műrepülő kunsztokat is be tud mutatni.
Van a Goldtimer Alapítványnak egy Li-2-es utasszállító gépe is. A Liszunov-iroda által tervezett géppel rendszeresen szerveznek városnéző repüléseket, gyakran vörös szőnyeges, pezsgős fogadás kíséretében VIP-vendégeknek. A két légcsavaros gép is simán felszáll a füves pályáról, tavaly a Facebook-ra is kitettem két ilyen felszállást, amit az ablakomból örökítettem meg.
A turistaszezonban helikopteres városnézések is indulnak a repülőtérről, érdekes módon főleg indiai turisták számára. Hát mit mondjak, ez elég hangos.
Két helikopter utasra vár. |
Egyszóval nem unatkozom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése