Parlament

Parlament

2020. július 1., szerda

Kérdőívet hozott a posta - III. rész

A nemzeti konzultáció reklámjának végén mindig bemondják: Töltse ki még ma!
Igen, ez a lényeg: ne gondolkozz, ne próbálj a dolgoknak utánaolvasni, meghallgatni más véleményeket! Fogadd el a sugallatokat.
A sárkányfog-vetemény lassan beérik: akik csak közszolgálati tévéadókat néznek, nincs internetjük, azok szép lassan megtérnek.
Én viszont folytatom az elemzésemet a 7. kérdéstől.

Egyszer már volt banki különadó, 2010-ben, a Fidesz kormányra kerülése után vezették be. Előtte úgynevezett négy nullás folyószámlám volt (ingyenes számlavezetés, ingyenes utalás, ingyenes pénzfelvétel és ingyenes kártyahasználat). A banki különadót aztán szépen ráterhelték az ügyfelekre. Egy klasszikus mondta: nincs ingyen ebéd. A végén mindent mi fizetünk.

A belföldi turizmust két dolog is élteti: a SZÉP-kártya, mely csak belföldön használható, és a vírus miatt most nemigen lehet külföldre utazni. Ami a magyar termékek vásárlását illeti, a fogyasztók még mindig elsősorban a pénztárcájukat nézik. Az EU-n belül vámot kivetni nem lehet, és magáncégeket is csak módjával lehet támogatni, mert fenn kell tartani a versenysemlegességet. Még szerencse, hogy Magyarország az EU-n belül (meg globálisan is) nettó exportőr: többet adunk el, mint amennyit veszünk.

A kormány a több pillérrel szándékozott megvalósítani a munkahely-teremtést. Részben bértámogatással, amelyet a mi cégünk is igénybe vett, de ígértek állami munkahely-teremtő programot a közszférában. Míg bértámogatásra arányában kevesebbet adtak, mint az EU-s átlag, addig a közszféra egyáltalán nem szívott fel többlet munkaerőt az elmúlt hónapokban.

Na, megérkeztünk Soros Györgyhöz! Javaslata a Project Syndicate portálon jelent meg április 20-án. Az EU-nak 1000 milliárd euró értékű örökkötvény kibocsátását javasolja 0.5% kamatra, lejárati idő nélkül. A javaslat legelején rögtön szerepel, hogy a kötvény átváltható vagy visszavásárolható (although they can be repurchased or redeemed at the issuer’s discretion). Az éves fizetési kötelezettség mindössze évi 5 milliárd euró lenne, az Unió éves költségvetésének töredéke. Gondoljunk bele, a tőkerész csak 200 év múlva lenne visszafizetve. Mi volt Európában 200 évvel ezelőtt: német fejedelemségek, itáliai városállamok, feudalizmus. Azt hiszitek, megállt a történelem? Az örökkötvény lényege pont az, hogy egy idő után a történelem és az infláció elemészti. Nem az a kérdés, ki az, aki egy ilyen kötvényt kibocsát, hanem ki az, aki vesz belőle. Az örökkötvény valójában egy segélyprogram.
Az EU egyébként elvetette ezt a tervet, a jelenlegi mentőcsomag része egy 30 éves futamidejű, 500 milliárd euró értékű kötvénykibocsájtás lesz. Tanultátok az iskolában az annuitásos törlesztés képletét (amikor minden évben ugyanannyit fizetünk, a törlesztési időszakban esedékes összegnek kezdetben a kamathányada a nagyobb, később pedig a tőkehányada).
P a teljes hitelösszeg, r a kamatráta, n a törlesztési idő, A pedig a törlesztőrészlet.
0.5% kamattal és 30 éves futamidővel számolva az éves törlesztőrészlet A=0.036P, vagyis a teljes kölcsön 3.6%-át kell fizetni.

Vegyük észre, hogy a futamidő végtelen nagyra növelésével az annuitásos törlesztésű kötvény átmegy örökkötvénybe, és ekkor az éves törlesztés valóban csak a kamattal egyenlő:
A=0.005P
Vagyis egy 30 éves futamidejű kötvényért évente hétszer annyit kell fizetni, mint az örökkötvényért. Gondolkozzatok magyarok!

A szabad szerződéskötés korlátozása súlyosan ütközik az EU-s szabályokba, ráadásul nem nehéz felfedezni a sanda szándékot, hogy a kormányzat ezzel a módszerrel szándékozik a haveri kör kezére játszani stratégiainak nyilvánított vállalatokat.

Ebben a kérdésben van EU, van Soros és vannak migránsok. Valójában arról van szó, hogy a felállított tranzitzónákban egy hónapon túl is fogva tartottak menedékkérőket, és ha a döntés után fellebbeztek, már ellátmányt sem kaptak. A menekült családokkal érkező gyermekek nem kaptak oktatást. Az ezt elítélő EU-s döntés után egyszerűen felszámolták a tranzitzónákat: ma sem Magyarország területén belül, sem pedig a határon nem lehetséges menedékkérelmet beadni, erre jelenleg kizárólag a belgrádi és a kijevi magyar nagykövetségen van lehetőség. Ez példátlan Európában!

Az utolsó kérdés igazi jogi csemege. 2018 június 28-án hatályba lépett az Alaptörvény 7. módosítása, mely egyrészt előírja, hogy hazánkba idegen népesség nem telepíthető (jelentsen ez bármit) és hazánkban csak az jogosult menedék státuszra, aki olyan országból lép magyar földre, mely nem biztonságos. Kinyilvánítottuk, hogy a hazánkkal szomszédos országok biztonságos országok.
Mivel ez ellentétes volt az uniós irányelvekkel és a Dublini Egyezménnyel, az Alaptörvény 7. módosítása azt is kimondja hogy az uniós kötelezettségeinknek összhangban kell állni az Alaptörvénnyel.
Tetszik érteni? Úgy módosítottuk az alaptörvényünket, hogy ne legyen összhangban az uniós elvekkel, majd számon kértük az Uniótól, hogy határozatai nincsenek összhangban az alaptörvényünkkel. Azért arra kíváncsi vagyok, hogy Mari néni és Juli bácsi átlátják-e ezt a jogi keszekuszaságot. Nem egyszerűbb azt mondani, hogy az egész a bevándorláspárti Soros által pénzelt álcivil szervezetek összeesküvése?

Csak azért nem írom le, hogy ennél mélyebbre nem lehet süllyedni, mert bizonyos vagyok benne, hogy a következő nemzeti konzultáció még durvább lesz. Nem baj, arra is írok majd egy dalt, ami ugyanolyan lesz, mint a többi: nem változtat semmin sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése