2018. december 27., csütörtök

All I Want For Christmas Is You

Orsika velünk karácsonyozott!
Ez azért nagy szó, mert utoljára hat éve, még Orsi kivándorlása előtt töltöttük együtt a szentestét. Gyakran jött Orsi karácsony előtt vagy karácsony után, de gyertyagyújtáskor sohasem volt velünk.
Hamar elszállt ez az öt nap, íme a kronológiai beszámoló:

december 22., szombat

Orsi gépe délután kettőkor érkezik, ezért délelőtt még jut idő bevásárolni, megvenni a fenyőfát magunknak és édesanyámnak, ebédet főzni, takarítani. Orsi elé az egész család kimegy a repülőtérre. Hazaérkezés után legközépsőbb lányom még csillapítja éhségét, majd a három lány mézeskalácssütésbe fog. Jól esett mellé a forralt bor.
Az estig tartó sütés és díszítés után sajtvacsora (Orsi szenvedélyes sajtfogyasztó), majd a lányok belekezdenek A hobbit első részének megtekintésébe, de elnyomja őket az álom.

december 23., vasárnap

Már a reggeli nyitásra az Intersportba megyünk, mert Orsiék februárban síelni mennek Franciaországba. Feljegyzéseim szerint 2012-ben síelt utoljára együtt az öttagú Pál család, de Orsi talán volt 2013-ban is az iskola szervezésében.
Orsinak beszereztük a komplett ruházatot (sínadrág és dzseki, aláöltözők, kesztyű, szemüveg), lécet, botot, bakancsot és sisakot majd a helyszínen bérelnek.
Délben Orsi egy barátnőjével ebédelt a RUM hotel rooftop éttermében a Királyi Pál utcában, ahonnan rálátni az egész városra. Pár házzal arrébb volt az egykori Györffy-kollégium, amelyben édesapám töltötte kollégiumi éveit a háború alatt.
Délután öt óra felé bevetettük magunkat a Vörösmarty téri karácsonyi forgatagba. Már nem olyan bazári jellegű, mint régen volt, nagyon sok az értékes dizájn áru. Ettünk kürtőskalácsot, ittunk forralt bort.
Este családi társasjátékozás, Concept és Dixit.

december 24., hétfő, szenteste

Míg mi Katival még egy utolsó vásárlást tartunk a piacon, a lányok palacsintát sütnek reggelire. A pompás reggeli után közös takarítás és fenyőfa-díszítés következik, utoljára hat éve díszítette közösen a karácsonyfát a három lány.
Valamiért - és ez már jópár éve így van - nekem a karácsonyfa-díszítéshez hozzátartozik, hogy közben konyakot fogyasztok. A lányok viszont délután megnézték A hobbit második részét.
A hagyomány szerint nálunk a plüss állatok is kapnak saját karácsonyfát.
A gyertyagyújtás és ajándékozás után következett a karácsonyi vacsora, ami nálunk minden évben más, Kati már december elején bújni kezdi a szakácskönyveket. Idén aszaltszilvaleves volt, utána narancsos kacsamell vöröskáposztával és vörösáfonyás hagymás sütőtökkel. Saját ajándékaim közül egy igazi karácsonyi rondapulcsit emelnék ki, amire már évek óta vágyom.
Este az egész család az Igazából szerelem című klasszikust nézte meg.

december 25., kedd, karácsony első napja

Délelőtt Borival és Orsival hármasban felkerestük az idősek otthonában Kati nagybátyját, Pista bácsit, miközben Kati a lazac elkészítésén dolgozott.
A lányok egy másik karácsonyi klasszikust, a Holiday-t nézték meg közösen.
Délutánra anyósomékhoz voltunk hivatalosak, ahol ott voltak sógornőmék és lányaik családostul, vagyis nagyobbik unokahúgom férjestől-gyerekestől, kisebbik unokahúgom pedig a barátjával. Ritka alkalom, hogy anyósom öt unokája együtt van, utoljára Orsi esküvőjén került rá sor.
A virsli- és bejglievős este után otthon még várt ránk a családi társasjátékozás (ezúttal a Concept mellett Fedőnevet is játszottunk), majd közösen megnéztünk egy szintén családi kultfilmet, a 4x100-at. A darab egy 4x100 m-es női váltó olimpiai válogató körüli bonyodalmairól szól, az edzőt az idén Prima-Primissima-díjas Szirtes Ági alakította, aki nekem általános iskolában osztálytársam, a gimnáziumban pedig évfolyamtársam volt.

december 26., szerda, karácsony második napja

A délelőttöt a lányok közös színezéssel  és közös videó-játékkal (Just Dance a PlayStation-ön) töltötték.
Kora délután édesanyámhoz mentünk karácsonyozni, ahol ott volt még anyám nem rég 80. életévét betöltött unokatestvére is. A Mennyből az angyal eléneklése után ide is érkeztek még ajándékok.
Orsi az estét barátaival töltötte, külön a fiúkkal és külön a lányokkal, ezért hajnali fél kettőre ékezett haza. Mivel negyed négykor már indulni kellett a repülőtérre, le sem feküdt. Negyed öt körül nyelte el Lisztferihegy gyomra.
Bori egy hivatalos rendezvény kapcsán az újévet Izraelben tölti, úgyhogy ő már holnap viszontláthatja húgocskáját, mi viszont jópár hónapig a Skype-pal vagyunk kénytelenek beérni.