Parlament

Parlament

2015. augusztus 19., szerda

Özönvíz


Azt tudtátok, hogy a négyezer évvel ezelőtt íródott Gilgames-eposzban is szerepel egy özönvíz-leírás, mégpedig nagyon hasonló módon, mint az Ószövetségben, Mózes első könyvében. Az istenek megharagudtak az emberekre, és elhatározták, hogy özönvizet zúdítanak rájuk, de előtte értesítették Utnapistimet, Suruppak uralkodóját, aki hajót épített és minden állatfajból egy-egy párat ráterelt. Hat nap és hat éjszaka hulott az eső, a víz mindent elöntött, a bárka végül Niszir hegyénél ért partot. Hátborzongató, nem?
Hát igen, ősi az ember félelme a víztől,  ez a félelem legősibb mitoszainkban is feltűnik. Mindez tegnapelőtt este jutott eszembe, amikor a fővárosra egy óra alatt 100 mm csapadék hullott, másfél hónapnyi adag. Már otthon voltam biztonságban, de Kati anyósomnál volt, és én felajánlottam, hogy érte megyek. Persze megvártam, amig kicsit csitul az eső, de arra, hogy majd Amazonas-szélességű folyamokon kell keresztül hajtanom, nem számítottam. Már a garázsban 10-15 cm víz állt, de az utcán gyakran tengelyközépig ért. Sikeresen megtettem az utat oda-vissza, még a garázsba is vissza tudtam állni, csak a mélyebben álló autókat öntötte el a víz.
A régi, Lovas úti garázsunkat is többször elöntötte a víz, de 16 év alatt legfeljebb háromszor. Itt a Zsolt udvarban is talán másodszor fordult elő a 13 év alatt, amióta itt lakunk.
Egyszer, kb. húsz éve, amikor a munkahelyem a Gresham-palotában volt, egyik laborunkat egy éjszaka elöntötte a szennyvíz. SIEMENS gyártmányú PLC-ket áztatott el. A biztosító fizetett, mi pedig a PLC-ket és a fejlesztő rendszerét kiszárítottuk, gondoltuk, jók lesznek még laboratóriumi próbákra. Aztán úgy alakult, hogy ezeket a viszonylag régi, még az S5-ös sorozathoz tartozó PLC-ket sohasem használtuk, mert megjelent az S7-es sorozat. 1997-ben, pár nappal azután, hogy cégünk a Gellérthegy utcába költözött, ugyanaz a helyiség ugyanúgy beázott, szerencsére akkor már nem volt benne semmi. Amikor 2011-ben, már új cégként a Gellérthegy utcai telephelyünkről is elköltöztünk, leselejteztük az egész cuccot.
Hát ezek a beázós történetek jutottak eszembe erről az özönvíz-szerű esőről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése