Parlament

Parlament

2015. december 16., szerda

Adventi koncertek

Petra háromszor is szerepelt zongorával az elmúlt hónapban. Még november közepén indult az I. kerületi zeneiskola növendékversenyén. Ezután tanárnője tapasztalatszerzés céljából elindította az Országos Ferenczy György Zongoraversenyen, december 12-én pedig játszott a gimnázium hagyományos karácsonyi koncertjén. Mindhárom rendezvényen derekasan helytállt, büszkék voltunk rá.
A zeneiskola versenyén
A Ferenczy-versenyen
Az iskolai karácsonyi koncerten
Az iskolai karácsonyi koncerteknek mindig nagyon kellemes hangulatuk van, már 2002 óta járunk ezekre a hangversenyekre, amikor Bori lányom ötödikesként szerepelt a csellójával. Később is rendszeresen fellépett, Orsi egyszer talán hegedült, később az énekkarral énekelt. Petra már tavaly is szerepelt volna, de sajnos pont akkor törte el az ujját.
Mindig szoktak lenni nagyon tehetséges fellépők. A 2000-es évek elején járt a Szilágyiba egy kiváló népdalénekes lány, később Bori egy osztálytársa emelte a koncert fényét hol hárfával hol cimbalommal (jelenleg zeneművészeti egyetemre jár). Idén egy fuvolás és egy hegedűs lány produkciója váltotta ki a nézők bámulatát. De a karácsonyi koncertek fénypontját mindig a tanári kórus fellépése jelenti, mely egyszerre meghitt, vidám és szeretetteli.
Idén tiszteletjeggyel vettem részt a karácsonyi koncerten. Még ősszel csörgött a mobilom (pont Paks felé autóztam) és hívott az iskola igazgatónője. Azt mondta, hogy a doktori címemből azt gondolja, hogy jogász vagyok, és az iskolaszéknek szüksége volna egy jogászra. Ne is folytassa, válaszoltam, én műszaki doktor vagyok. Mondta, hogy sajnálja, de ha úgy adódik, megkereshet-e műszaki kérdésekben? Mondtam neki, hogy persze.
Pár hét múlva Bori lányommal találkozott a villamoson, és vele üzente nekem, hogy meg kellene valahogy oldanom az iskola táblagépeinek tárolását és töltését. Visszahívtam, elmondta, mire gondol, ezután felvettem a kapcsolatot az informatikatanárral, végül is az alábbi megoldás született, amiből két darabot gyártottam le:

20 cm magas gyümölcsösládába szereltem egy edénycsurgató tányértartó részét és két elosztót. A ládában még maradt hely egy Wi-fi Access -point részére is. A ládák egymásra helyezhetők, a rácsokon keresztül a tabletek szellőzése töltés közben megoldott. Egyszerű de praktikus megoldás.
Cserébe kaptam a tiszteletjegyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése