2013. augusztus 4., vasárnap

Családi nyaralás Balatonbogláron

1973-ban voltunk szüleimmel Balatonbogláron utolsó teljes családi nyaralásunkon, amin még Zsuzsi is ott volt. Ő következő évben férjhez ment, '74 nyarán már nem volt közös nyaralás, és ezután már csak kétszer, '76 és '77 januárjában üdültem együtt szüleimmel Bagolyirtáson illetve Hajdúszoboszlón.
'73-ig azonban kezdetben évente, később már csak kétévente két hetet Bogláron töltött a család, de erről egy tavalyi posztomban már részletesen írtam. További két kötődésem is van Boglárhoz: Egy néhai barátom családjának volt itt egy orvosi rendelője, itt kapcsolták össze a térdemet kb. 50 évvel ezelőtt egy nyaraláskor szerzett sérülés miatt, ma is látszik a sebhely. Később megszűnt a rendelő, nyaralóként működött tovább, a '80-as években 2-3 alkalommal töltöttem itt pár napot. Szinén a '80-as években az Ingatlankölcsönző vitorlásai is Balatonbogláron voltak, innen indultunk egyhetes vitorlástúráinkra.
Szóval a nosztalgia miatt javasoltam idénre Balatonboglárt, mert lehet, hogy nekünk is ez volt utolsó teljes családi nyaralásunk, de majd meglátjuk. Egy medencével is rendelkező apartmant vettünk ki egy hétre. Íme a történések kronológiai sorrendben.

Július 27., szombat
Petra utolsó napja a békéscsabai népművészeti táborban, ezért én autóval Békéscsabára indulok, Kati, Bori és Orsi pedig vonattal Balatonboglárra. Én és Petra kb. 600 km autózás után (Budapest-Békéscsaba-Balatonboglár) este 6 előtt érünk Boglárra, de még mindig rekkenő a hőség, ezért mi is azonnal a strandra megyünk, itt is vacsorázunk.
Orsi és Petra a vízben

Július 28., vasárnap

Nyakamon a csacsika család
Egész napunkat a Platános strandon töltjük, csak délben megyünk be ebédelni, sziesztázni. Balatonbogláron azt az üzleti modellt követik, hogy a strand, a parkolás, a WC ingyen van, a bevételeket az összes többi szolgáltatótól szedi be az önkormányzat adó formájában. Mégis tiszta strand és rendezett állapotok fogadják a nyaralót.

Július 29., hétfő
Ezúttal a hajóállomás másik oldalán lévő Sziget-strandra megyünk, mely egy nádas szigetről kapta a nevét. Szintén egész nap itt vagyunk, délutánra már megjön a szél, jön a hidegfront!

Lányaim lendületben a Gömb előtti tisztáson
Július 30., kedd
Megjött a hidegfront, szeles az idő, sőt, reggel még az eső is permetez. Legjobb idő a kirándulásra. Bogláron két domb is van: a Kápolna-domb és a Vár-domb. Az egykori ütött-kopott kápolnák, melyek avantgárd művészeknek adtak alkotó és kiállító teret, mára megszépültek és szintén kiállító helyek.
A Vár-dombon - mióta én Boglárra járok - mindig volt kilátó, 1962-1972 között fából, utána pedig a legendás Gömb-kilátó, mely ugyan pár évig zárva volt, nemrég azonban felújítva megnyílt, a hegyen pedig nyári bobpálya és kalandpark is létesült. Ez utóbbit ezúttal kihagytuk, mert a rossz idő miatt mindenki bobozni akart. Ebéd után vissza a panzióba, estig medencézünk.

Július 31., szerda
Irány Badacsony, hajóval természetesen.
Lányaim a hajó orrában
Felcaplatunk a Rózsa-kőhöz, melyre ha leül a szerelmes háttal a tónak, és erősen a szerelmére gondol, élete végéig együtt marad kedvesével. Két nagyobb lányom kipróbálta, működik-e...
Egy árnyas lugasban ittuk a fröccsöt és ettük a zsíros kenyeret, lefelé menet fagyiztunk is. A hajó visszaindulásáig shopingolgattunk, lábat lógattunk. Visszaérve apartmanunkba ismét a medence várt ránk.

Orsi egy kisoroszlánnal

Augusztus 1., csütörtök
Egész nap strandolás a Platánoson, este pedig cirkusz Lellén. A Nemzeti Nagycirkusz előadását (a Richter család cirkusza) már többször láttuk, utoljára 1997-ben, amikor Szemesen nyaraltunk. Három éve Alsóörsön is volt egy cirkusz, de az szegény vándorcirkusznak tűnik Richterék cirkuszához képest. Jó este volt.

Augusztus 2., péntek
Délelőtt bepótoljuk az elmaradt bobozást, most alig vannak. Utoljára tavaly Szilvásváradon boboztunk, de ez profibb megoldásnak tűnik, a célban még emlékfotó is készül.
Bori és Orsi a célban
A bobozás után egy varázslatos helyre megyünk: Csere János birodalmába, a Bugaszegi Királyi Téglamúzeumba visz utunk. Csakhogy ez nem múzeum, hanem irodalmi és történeti emlékhely, meditációs hajlék, ahol a Kreativitás, a Tudás és a Harmónia csodálatos összhangja valósul meg. Jó volt itt eltölteni egy órácskát.
Bori kényelemben
Délután vízibiciklizünk a strandon. Utoljára tavaly augusztus végén vízibicikliztünk Velencefürdőn, amikor Bori már Amszterdamban volt.
A búcsúesten szalonnát sütünk, badacsonyi kéknyelűből készült fröccsöt iszunk hozzá.

Augusztus 3., szombat
Szomorúak vagyunk a búcsú miatt, de azért egész délelőtt strandolunk, ebédelünk és fél három felé indulunk haza, 4-re már itthon is vagyunk.

Hát így telt a Pál család (talán nem legutolsó) családi nyaralása Balatonbogláron. Aki további fényképeket akar nézegetni, kattintson ide.