Parlament

Parlament

2017. december 12., kedd

Dalaim, mik ilyenkor teremnek, villámlási haragos lelkemnek

Idén is aktívan töltöttem protestsong-jaimat a YouTube-ra. Összesen kilenc dalt énekeltem, követőim száma 50-nel emelkedett, 750 lelkes ember. Több barátom is mondta, hogy ha új dalom van, a szomszédokkal együtt hallgatják meg. Teljes kattintásaim száma meghaladta a 900.000-t. Idén 59.000 kattintást kaptam, persze tudom, hogy ennek a fele robot volt.
Katt a nagyobb képért
Katt a nagyobb képért
33.000 kattintás a korábbi évek dalaiból, 26.000 az ideiekből jött össze. Hát akkor nézzük 2017 történéseit a dalaim tükrében.



  • Miért írtam: Simicska és Orbán történelmi összeveszésének második évfordulójára készült.
  • Szöveg: Sztefanovity Dusán Eső előtt, eső után című dalszövegének parafrázisa.
  • Zene: Gerendás Péter zenéje, bevállaltam a saját zongorakíséretet.
  • Film: Mivel farsang volt, Simicska-maszkot öltöttem nadrágtartóval, és végig pantomímeltem a dalt.
  • Nézettség: 551.
---


  • Miért írtam: A Heineken - Csíki sör háború furcsa fordulatot vett, amikor Semjén Zsolt és Lázár János az országgyűlés elé terjesztették azt a javaslatot, hogy önkényuralmi jelképek ne lehessenek márka-védjegyek, ellehetetlenítve ezzel a Heineken vörös csillagát. Bár a javaslat részletes vitáját már lefolytatták, a szavazást elnapolták.
  • Szöveg: Én írtam, alapvetően a Csíki - csiki-csuki, a hej! nekem, hely nekem és Heineken rímpárokra épül.
  • Zene: Én írtam latinos ritmus-alapra.
  • Film: Élőben énekelek (playback-elek) egy-egy üveg sörrel és két mackóval, némiképpen utalva a Csíki sör mackós reklámjára
  • Nézettség: 5696, mert több erdélyi internetes portál is lehozta.
---


  • Miért írtam: Hirtelen felindulásból a CEU bezárása miatt. Így kiáltottam fel: Most már mindent elvesz tőlünk Orbán?
  • Szöveg: Gryllus Vilmos Volt egy kicsi kakasom, elvitte a róka kezdetű dala alapján.
  • Zene: Az eredeti Gryllus-dal némiképpen módosított dallammal. Az ismétlésben két szólamban énekelek.
  • Film: A Magyar népmesék rajzfilmsorozatból kölcsön vett róka szimbolizálja Orbánt, aki mindent elvesz, de a végén két kopó elkapja.
  • Nézettség: 402.
---


  • Miért írtam: Orbán Viktor közzétett egy filmet, melyben meglátogat egy idős nénit egy elnéptelenedett faluban. Az egész filmnek '50-es évek fílingje volt, különösen, hogy Orbán ilyeneket mondott benne: "talán fogok tudni nyugdíjat emelni...".
  • Szöveg: Ferenc József-kori, Horthy-kori és Rákosi-kori csasztuskák, katonadalok szövegének felhasználásával.
  • Zene: A Gyertek lányok öltözzetek fehérbe kezdetű dal dallamára 2/4-es induló-ritmusban.
  • Film: Az eredeti film, némiképpen rövidítve.
  • Nézettség: 11702, idei legnézettebb dalom, bár valószínűleg sokan komolyan vették. Főleg Facebook-on terjedt.
---


  • Miért írtam: Még mindig a CEU-n füstölögtem.
  • Szöveg: Isham Jones It Had To Be You című dalszövegében a címadó sort mindenhol az "I stand with CEU" szövegre cseréltem.
  • Zene: Gus Kahn zenéje, a kíséretet a netről szedtem le. Nemcsak éneklek, de melodicán is játszom.
  • Film: Angyali-sziget környezetében készítettem.
  • Nézettség: 161.
---


  • Miért írtam: Kósa Lajos korábbi Fidesz-frakcióvezető felfelé bukott. Az ős-fideszes már agyhalott bohóccá vált, Orbán jobbnak látta visszavonni a frontvonalból. Nélküle unalmasabb a Parlament.
  • Szöveg: Én írtam egy harminc évvel ezelőtti szakításra írt dalom szövegének átírásával.
  • Zene: Harminc évvel ezelőtt írtam, most csak a meghangszerelés és a gitárszóló volt a feladat.
  • Film: Ezen is playback-elek, a gitárszóló alatt Kósa bakijaiban gyönyörködhetünk.
  • Nézettség: 399.
---


  • Miért írtam: Rogán Antal helikopteres repülésének sajtóban való megszellőztetése a Népszabadság megszűnéséhez vezetett. Ennek egyéves évfordulójára írtam a dalt.
  • Szöveg: Egy közismert műdal szövegéből írtam, amit még gyerekkoromban apám egy kollégájától tanultam.
  • Zene: Az eredeti zenét játszottam fel polka-alapra és én játszottam a baritonkürt-szólamot is.
  • Film: .png képekből összeállított animáció, a "Magyarország erősödik" szöveg átalakul "A Rogán család erősödik"-ké.
  • Nézettség: 151, legalacsonyabb nézettségű dalom.
---


  • Miért írtam: Tyukod külterületén uniós pénz felhasználásával 11 kilátótorony épült. A terület sík, a tornyok nagy része alig megközelíthető és magánbirtokon van.
  • Szöveg: Régi kurucnóta átirata.
  • Zene: A kurucnóta bossa nova-ritmusban.
  • Film: Egy labdarúgó pályán 11 torony emelkedik ki 11 játékost szimbolizálva, fokozatosan megjelennek rajtuk az Aranycsapat tagjainak nevei.
  • Nézettség: 300.
---


  • Miért írtam: Nemzeti konzultáció a Soros-tervről. Olyan arcpirítóan blőd, hogy először azt hittem, hogy csak vicc vagy kandi-kamera kísérlet. Nem hagyhattam szó nélkül.
  • Szöveg: Saját, az Orbán-terv négy pontját sorolja fel (ellenségkép-kreálás, haveri oligarchia hizlalása, távolodás az Uniótól, a független média lenyúlása).
  • Zene: Saját, alapvetően a '70-es évek német slágereinek stílusában.
  • Film: A Just Dance videojáték egyik tánc-animációját használtam fel, melyet keretbe foglal a "Nemzeti konzultáció az Orbán-tervről" plakát.
  • Nézettség: 5892, több internetes hírportál is lehozta, fb-on is szépen terjedt.
Kommentben kaptam a filmekért hideget és meleget egyaránt, a legutóbb ezt: A JÓ KURVA ANYÁDAT! És persze semmi sem változott. Idézem a posztom címéül is választott Petőfi-vers (Dalaim) teljes versszakát:

De mit tűr a szolgaságnak népe?
Mért nem kél föl, hogy láncát letépje?
Arra vár, hogy isten kegyelméből
Azt a rozsda rágja le kezéről?
Dalaim, mik ilyenkor teremnek,
Villámlási haragos lelkemnek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése