2015. május 10., vasárnap

So long Kelenvölgy, hello Budaörs

Megint elköltözött a cégünk. Négy év nagyon kellemes kelenvölgyi tartózkodás után a bérbeadónk eladta azt a házat, amelynek emeletén voltak cégünk irodái.
34 éve (a két év tanulmányi szerződést is beleszámítva) lényegében azonos munkahelyen dolgozom. Az, hogy közben anyacégünk tönkre ment és most saját cégben dolgozunk, nem befolyásolja ezt. 1981 és 1997 között a Gresham palota, a jelenlegi Four Seasons Hotel adott otthont intézetünknek és benne nekem. 1997-re sikerült minden lakót és bérlőt kitenni a szállodaépítőnek. A lelépési pénzből az intézet saját irodaházat vásárolhatott a Naphegyen.

A Gellérthegy utcai épület
Egykori irodám
1997-ben úgy éreztem, hogy méltó körülmények közé kerültünk egy vadonatúj, kifejezetten irodaháznak épített, szép környezetben lévő épületben. Első kerületi lakosként nem volt túl messze a munkahelyem, de 2002-es új lakásba költözésünk után mindössze tíz perc gyaloglásnyira került tőlem. Minden reggel igazi feltöltődés volt, amikor Orsi, később pedig Petra bölcsibe/oviba/iskolába kísérése után átsétáltam a rigófüttyös, rozmaringillatú hegyen. Az intézetünk 2009-es csődje után még másfél évig, 2011 tavaszáig maradtunk ebben az épületben.
2009 és 2011 között síri hangulat uralkodott az épületben, mert mindössze a mi cégünk működött benne. 2011-ben a felszámoló elvonta a bérbeadó összes jövedelmét, mely akkor már csak a mi irodabérletünk volt, így természetesen a közműszámlákat sem volt képes fizetni, kénytelen volt felmondani nekünk.
Kilátás irodám ablakából Kelenvölgyben
Az irodám a kelenvölgyi bérleményben
Hosszas keresgélés után találtunk rá Kelenvölgyre. Ideálisan tudtuk berendezni az irodákat és még egy fél műhely is jutott nekünk. A mintegy egy éve tartó budapesti ingatlanpiaci fellendülés következményeként Kelenvölgy, ez a csendes családiházas környék egyre népszerűbb lett, egy re több épületfelújításra, új építkezésre került sor. Bérbeadónk, egy klímatechnikai cég sem tudott ellenállni a piaci lehetőségnek és eladta az épületet. A szerződés szerint három hónapunk volt új irodát találni.
A keresgélések során az alábbi típusú bérleményeket néztük végig:
  • Eredetileg lakásnak épült, de irodaként bérbe adni kívánt ingatlanok. Több ilyet is megnéztünk, ezek közös hátránya, hogy a nagy konyha és nagy fürdőszoba hasznos tereket vesz el.
  • Egykori iparvállalatok, gyárak kiadó helyiségei. Két ilyet néztünk meg, mindkettőre a nagyon lepusztult környezet volt jellemző.
  • Volt üzlethelyiségek vagy ügyfélszolgálati irodák. Szintén két ilyenben voltunk, az egyiket majdnem lefoglalóztuk, de elvitték az orrunk elől - utólag azt mondom: szerencsénkre.
  • Eredetileg is irodának épült bérlemények. Több ilyet is megnéztünk, volt, ahol a bérleti díj volt túl magas, volt, ahol nem volt lehetőség raktár/műhely kialakítására, de olyan is volt, amit ideálisnak találtunk, de elhalászták előlünk. Így bukkantunk a végleges új helyünkre, egy irodaházra a budaörsi repülőtér mellett.
A budaörsi irodaházban először egy nagy egybefüggő bérleményt mutattak nekünk, de ezt feleslegesen nagynak találtuk. Megegyeztünk abban, hogy kiveszünk két összefüggő szobát a negyedik emeleten és egy nagyobbat a harmadikon, valamint egy műhelynek való helyiséget a földszinten. Nem éppen ideális állapot. Szerencsére a költözésig megürült egy összefüggő négyszobás bérlemény és egy alkalmasabb műhely, így tulajdonképpen elmondhatjuk, hogy jobb - és főleg olcsóbb - helyre kerültünk, mint Kelenvölgyben voltunk. De a legklasszabb dolog a kilátás: minden ablakból a repülőtér és a távoli hegyek a budaörsi hegyektől a Gellérthegyig bezárólag látszanak:
Kilátás új szobám ablakából
Az aréna még berendezetlen állapotban
A múlt héten befejeztük az átköltözést. A búcsú az előző bérbeadónktól messze nem volt olyan bensőséges, mint a Gellérthegy utcában, de korrekt volt. Az új helyünkre sokkal zökkenőmentesebben került át a telefon és az internet is, mint négy évvel korábban. Ez egy igazi irodaház lifttel, büfével, étteremmel, portással. Hétfőn már ott kezdünk, remélem, hogy beválik majd.