Parlament

Parlament

2019. április 10., szerda

Öt év után az új családtagról

Öt évvel ezelőtt vásároltuk a televíziónkat, és akkor írtam róla egy posztot, új családtagnak aposztrofálva a jövevényt. Nos, legfőbb ideje, hogy számot vessek, vajon megfelelt-e elvárásaimnak a 3D-s LG okostelevízió.

A tévé operációs rendszere és az elérhető applikációk

Az LG okostévéken nem Android fut, hanem webOS, vagyis csak az LG fejleszthet rá applikációkat. Ennek megfelelően meglehetősen szűkös a kínálat. Kezdetben voltak neten keresztül játszható játékok, de az ezek mögött álló szervert rég leállították. Leginkább a különféle internetes televíziók alkalmazásai tölthetők le, nézhetem a neten az orosz, ukrán, albán, török televíziókat.
A televízió memóriája mindössze 4 Gbájtos. A web-böngésző már vagy két éve nem frissült, ezért az azóta elterjedt többablakos weboldalakat egyáltalán nem lehet vele nézegetni.

Prémium-szolgáltatások

Vagy 20 prémium-applikáció is volt a tévéhez, a Skype, a Facebook, internet-rádió, híroldalak, időjárás-jelentés. Ebből mára már csak hat maradt meg: a híroldalak közül egyedül az Origo, az előfizetéses tévé-applikációk közül a HBO GO, a Netflix, a Filmbox, van még a YouTube, és időjárás-előrejelzésnek megmaradt az AccuWeather, de ez utóbbi egyáltalán nem működik.
A Skype megszűnése miatt különösen azok bosszankodhatnak igazán, akik megvásárolták a tévéhez a kompatibilis webkamerát, mert az kb. 20 000 Ft.
Tartozott a tévéhez LG fotótár, de ennek a szerverét is leállították évekkel ezelőtt. Hasonlóan megszűnt a 3D-World rovat, ahol különféle 3D-s filmeket lehetett nézni.

Apropó 3D

Miközben én nagy boldogan vetettem bele magam a 3D-s világba, az szép csendesen elhalt. A UPC-n a nagy ígérgetések ellenére sem indult 3D-s műsort sugárzó csatorna, sőt, a videótárban sincs egyetlen 3D-s film sem, pedig igazán lehetne. A netről letöltöttem 3-4 3D-s filmet (a Jégvarázs volt az első), de BlueRay lemezt nem vásároltam, így valójában nem nagyon van mit nézzek. Az az igazság, hogy a családom sem igazán szerette meg a 3D-t, a moziban is mindig a 2D-s változatra vesznek jegyet.
Itt említem meg, hogy 3D-s filmet először Moszkvában láttam, a címe СОС над тайгы (SOS a tajga felett) volt.

Felbontás

Ez a tévé még egy sima síkképernyős HD-felbontású LED-tévé. Azóta már a 4K-s és 8K-s hajlított képernyős OLED tévék a menők. A HD-felbontásról viszont az jutott eszembe, hogy amikor megvettem a tévét, felhívtam a UPC-t, hogy szeretnénk HD-s médaboxot igényelni, amelynek az árlista alapján 1000 Ft a plusz havidíja. Mondja az ügyintéző, hogy plusz 2000 Ft. Kérdem, hogy miért? Mert 1000 Ft a HD, 1000 Ft a felvevős médiabox. Mondom neki, hogy de eddig is felvevős médiaboxom volt, csak nem HD. Azt mondja, igen, de olyan csomagom volt, amihez ajándékba járt a felvevős médiabox. Mondom neki, hogy ez engem nem érdekel, egy dolgot rendeltem, ne akarjon velem két dolgot megfizettetni. Azt mondja, hogy ezen nem tud segíteni. Mondtam neki, hogy akkor, köszönöm, nem kérem a HD opciót.
Öt perc múlva visszahívott, hogy talált egy megoldást, és csodák csodájára, még kevesebbet kellett fizetnem, mint addig.

A távirányító

A tévéhez egy mozgásérzékelős, görgetőkerekes távirányító jár, amellyel mindig bajok voltak, már a harmadikat nyüvöm. Mindig kicserélik garanciába, de ugyanúgy tönkremegy az új. Egy idő után elkezd csúszni a görgetőkerék. Szerintem kikopik benne valami, esküszöm, most már tényleg szétszedem.

TV-tuner

Ha kábelszolgáltatód van vagy műholdas televíziót nézel, valójában egy monitor is elegendő, mert a vevő a set-top-boxban van. Azt hiszem, az elmúlt öt évben egyetlen egyszer sem használtuk a tévénk saját tunerjét, mint ahogyan számos egyéb funkcióját sem, pl. a műsorrögzítést USB-s merevlemezre vagy az 5+1-es hangrendszer csatlakoztatását optikai kábelen keresztül.

Amikor megvettük a tévét, hirtelen olyan bonyolult lett az egyes videó- és audioeszközök kapcsolata, hogy készítettem a család nőtagjai számára egy kézikönyvet, melybe kapcsolási sémarajzot is tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése