Parlament

Parlament

2011. március 13., vasárnap

A holnap az enyém - Kabaré

Megint - akárcsak decemberben a Jézus Krisztus Szuperszárt - egy kendvenc musicalemet néztük meg színházban: ezúttal a Kabarét a Centrálban.
Egykor a Kabaréra is szakszervezeti segélyt kellett felvennem, olyan gyakran néztem meg moziban Bob Fosse filmjét Liza Minellivel (Judy Garland kislánya), Michael Yorkkal és Joel Grayjel. Voltak ismerőseim, akik ki tudja milyen erkölcsi indíttatásból felháborodtak azon, hogy Minelli Oscart kapott a meglehetősen feslett életet élő Sally megformálásáért.
Kiváncsi voltam, hogy a Centrál Színház előadása is felkelti-e majd bennem a régéi fílinget. Nem ez az első musical, amit előbb láttam filmen és csak utána színházban. A már említett JCSS-en kívül ilyen volt a Hegedűs a háztetőn, a My Fair Lady, A muzsika hangja. Sohasem csalódtam, mert az élő előadásnak pótolhatatlan varázsa van. Most is így volt, egyedül az volt megdöbbentő, hogy a cselekmény jelentősen eltér a filmbelitől, teljesen új dalokkal. Bizonyos mellékszálak helyett új szereplők jelennek meg. Mindenképpen említésre méltó Marozsán Erika (Sally) és Keresztes Tamás (konferanszié) játéka.
Kiváncsi voltam, hogy a Holnap az enyém című dal ugyanolyan erővel jelenik-e meg a darabban, mint a filmben. Hát mit mondjak, futkosott a hátamon a hideg!
Itt alant láthatjátok a filmbéli dalt azzal a Thomas Mann-i üzenettel: Európa, vigyázz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése