Parlament

Parlament

2013. január 12., szombat

Bori jött, Orsi szalagavatója, Bori ment

Szilágyi Erzsébet levelét megírta...Mármint a Szilágyi Erzsébet Gimnázium 49 tanára nyílt levelet írt Balog Zoltán emberierőforrás-miniszternek (így kell ezt leírni?) az iskolák államosítása körül kialakult áldatlan állapotokról. Szóval gyermekem iskolája kuruc iskola lett, pedig a jobboldal két ikonikus Zsoltja, Bayer Zsolt és Semjén Zsolt is szilágyis öregdiák. Szerintem meg is lesz a retorzió.
Persze nem erről akarok írni, hanem legközépsőbb gyermekem szalagavató báljáról, melyre tegnap este került sor a KEK-en, mai nevén a Corvinus Egyetem Budai Campusán. Bár a bál előtt másfél órával még az igazgatóhelyettes drága-aranyos Bolgár Györgynek nyilatkozott a Klubrádióban, a rendezvény már teljesen politikamentes volt.
Bori direkt erre az alkalomra hazalátogatott Amszterdamból, mégpedig busszal, hogy ne legyen olyan drága. 21 óra volt az út ide, egy órával több vissza, mert Bécsben át kell szállnia. Ráadásul a laptop-töltőjét is itthon felejtette, nem is tudom, mi lesz most vele még két hétig. Lám, mennyi áldozatot meghoz a húgáért,  de nézzük inkább magát a szalagavató bált.
Már az nagyon szimpatikus volt, hogy az érkező vendégeket Norah Jones zenéje szórakoztatta. A műsor pergő volt, kevés üresjárattal. Először az igazgató az A és B osztály osztályfőnökeire tűzte fel a szalagot. Az A-sok osztályfőnöke glasszékesztyűben, a B-seké bokszkesztyűben jelent meg, ezzel jelképezve az ÉLET-től várható simogatásokat és pofonokat. Ezt követte a szalagtűzési ceremónia.
Az osztályfilmek levetítése után az A-sok mutatták be keringőjüket, aztán a B-sek (Orsiék) az osztálytáncot. A könnyűzene fél évszázadát mutatták be Elvistől napjainkig. A végén a New York-New York-ot adták elő, melyben az osztályfőnök és ofőhelyettes is táncolt frakkban és cilinderben. Hatalmas siker volt.
Vendégszereplők (hipp-hopp táncosok és akrobatikus rockandrollosok) és az A-sok osztálytánca után jött Orsiék keringője.


A végén mindenki megtáncoltathatta a kis bálkirálynőket, így én és 91 éves apám is keringőztünk Orsival. Nagyon szép volt, nagyon büszkék voltunk rá. Szerintem különben mindhárom kategóriát (osztályfilm, osztálytánc, keringő) a B-sek nyerték, egyáltalán nem vagyok elfogult apa (dehogynem!).
Orsiék osztályát egy afterparty várta, hajnali négyig ünnepeltek. De a neheze hátravan: érettségi, pályaválasztás, továbbtanulás.
Orsiék keringőzenéje az Amélie csodálatos életének egyik filmzenéje, Yann Tiersen szerzeménye. Orsi kérte, hogy tanuljam meg a zongoraváltozatot. Letöltöttem a kottát, elneveztem "fehérbillentyűs keringőnek", mert csak fehér billentyűk vannak benne, A-alapú eol hangsorban (természetes mollban) íródott. Az eol hangsornak nincs vezérhangja (a hangsornak nem része az alaphang alatti kisszekund), ezért az ilyen hangnemben írt darabok mindig befejezetlen, végtelen hatást keltenek. Íme az én előadásomban:


Annak idején Bori szalagavató keringőjét is megtanultam zongorázni, ők Sosztakovics II. keringőjére táncoltak.Ezt is meghallgathatjátok az én változatomban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése