Parlament

Parlament

2011. december 31., szombat

100. bejegyzés: év végi visszatekintő

Kedveseim! Azért jó a blog-írás, mert az év utolsó napján a posztok tükrében lehet visszaemlékezni a mögöttünk álló esztendőre. Amiről nem blogoltam, az nincs is!

Színház
A 16 %-os SZJA-nak köszönhetően sokat jártunk színházban, írtam is róla rendesen. A Nemzetiben két előadáson is voltunk, Esterházy Én vagyok a Te c. darabján valamint tegnap megnéztük az Alföldi által rendezett Ember tragédiáját. Az átalakulás előtt álló József Attila Színházban Petrával a Süsü, a sárkányt, Katival a Mici néni két életét néztük meg. A Centrálban is kétszer voltunk: A 88. utca foglyain meg a Kabarén. És amiről nem blogoltam, de még emlékszem rá: A Radnótiban az Alkony, a Pestiben A dzsungel könyve, a MOM Művelődési Házban Karinthy Ferenc két egyfelvonásosa (A Bösendorfer, Dunakanyar).

Könyv
A műszaki értelmiség zömében szakkönyveket olvas. Azért néhány egyéb könyvet is kezembe vettem, átlagosan kéthavonta sikerül egy könyvet elolvasnom, nem is rossz:
Koncert
Néhány komolyzenei koncerten is részt vehettem Kati unokatestvére, Juli jóvoltából, de inkább a könnyű műfajt preferáltam: Koncz Zsuzsa, Hot Jazz Band, Tűz-Tánc, Hadd szóljon (koncert a Klubrádióért), Palya Bea, Budapest Bár, Bródy János. A Szilveszter éjszakát pedig Fenyő Miklóssal szándékozunk eltölteni. Ja, egy nagyon kedélyes garázskoncerten is voltunk.

Filmek
Idén is inkább DVD-t vagy tévét néztem, Petrát pedig inkább az anyja vagy nővéri vitték moziba. Magam mindössze kétszer voltam moziban, mindkétszer az Urániában: Tarr Béla (egykori iskolatársam): Torinói Ló, Török Zoltán: Vad Magyarország. Ez utóbbiról írt posztomat maga a rendező is megkommentelte, az ünnepek alatt leadta a filmet a Magyar Televízió, sikerült felvennem.

Utazás, üdülés
Síelés a családdal és az osztálytársaimmal, olaszországi nyaralás, tavaszi és őszi agárdi hétvége, őszi szünet Nyíregyházán.

Családi események
Apám 90. születésnapja volt a legjelentősebb, de sokat dolgoztam Szántó Mimi 18. születésnapjára is, de írtam posztot a lányok félévi bizonyítványáról, Orsi és Petra tanulmányi versenyeken elért eredményéről, Orsi színjátszásáról és novellapályázati első díjáról is.

Halálok
Idén két távoli rokon, Andris sógorom nagynénje és anyósom unokahúga távozott a családból. Posztoltam híres emberek haláláról: Makovecz Imréről, Steve Jobsról, Zdenek Milerről és Kemény Henrikről. Steve Jobs halála kapcsán sorozatot indítottam arról, hogy az okostelefonok funkciói milyen szerepet játszottak az életemben, így írtam a telefonról, az SMS-ről, a fényképezésről, a rádióról, a GPS-ről és a hangrögzítésről.

Cégügyek
Cégünk idén új telephelyre költözött, erről két posztot is írtam: itt meg itt. A cég-internet áthelyezésével kapcsolatban betekinthettem a hazai telekommunikációs multik  ádáz küzdelmébe itt és itt. Bár posztot nem írtam róla, de idén megkezdődött a VEIKI felszámolása, ezzel megpályáztuk (sikertelenül) a VEIKI-től örökölt eszközeinket. Új cégünk a második teljes pénzügyi évét is sikeresen abszolválta.

Kütyük, beruházások
Kütyümániám idén sem hagyott nyugodni: az év elején kaptam egy internet-rádiót, szintetizátoromat igazi (bár digitális) zongorára cseréltem le és lett egy igazi túra-GPS-em  is. Jelentős beruházás volt még idén a Kati örökségéből származó ülőgarnitúra teljes áthúzatása is.

A világ és hazánk eseményei
2011-ben a világot természeti katasztrófák, forradalmak és diktátorok bukása rengette meg. A japán földrengést követő szökőár következményeiről írtam egy posztomban. A hazai politikai helyzetet igyekeztem a saját szemszögemből figyelemmel kísérni.  Változatlanul mondom: ezek a posztok a saját véleményeim, de továbbra sem állítom, hogy letéteményese lennék az abszolút igazságnak.

Geocaching
Idén tovább hódoltam ennek a hobbimnak. Idei 98 találatom 4-gyel kevesebb, mint tavaly, viszont több mozgó ládát is találtunk, idén kerestünk először külföldi ládákat, idén találtuk meg eddigi legdélebb, legnyugatibb, legkeletibb és legmagasabb geoládánkat.

Kedveseim! Idén is folytatjuk azt a 8 évvel ezelőtt megkezdett hagyományt, hogy Szilveszter éjjelén szeretteinket saját SMS-verssel köszöntjük. Itt megtalálhatjátok összes eddigi köszöntőnket, íme a legújabb, fogadjátok szeretettel:

Végét járja már az év,
Mindenkit elönt a hév.
Bulizz Te is hajnalig,
Táncoljanak lábaid!
Járják kicsik és nagyok,
Kortyolj pezsgődből nagyot!
A Pálék is ezt teszik,
S így köszöntenek: Proszit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése