Parlament

Parlament

2011. január 24., hétfő

Költözés

Elkezdődött. Mármint a cégem elköltözése. Megnéztünk vagy tíz helyet, az I. kerületben is, aztán Csepelen, Pesterzsébeten, és elég sokat Dél-Budán. Végül a Kelenvölgyben találtuk ezt a helyet:



Csendes, családiházas környék, egy eleve irodának épült ház első emeletét béreljük.
A VEIKI-ben sajnos nem maradhattunk, bár jobb is, mert a rezsiért - mivel mi voltunk az egyedüli bérlők - elég sokat kellett fizetni.
Néhány napja elkezdtük a pakolást, apránként fogjuk a cuccokat áthordani. Szerencsére most csak karbantartási munkánk van, ami azonnali, így jól be tudjuk ütemezni a költözést.
A Gellérthegy utcába a VEIKI 1997 januárjában költözött. Akkor nagyon büszke voltam arra, hogy egy korszerű, új irodaházban dolgozhatok. A Gresham után tényleg felüdülés volt egy kifejezetten a mi céljainknak épült épületbe költözni. Akkor kezdődött az I. kerületre korlátozódó életem: gyakran hetek teltek el úgy, hogy alig hagytam el szűkebb lakóhelyemet. Ekkortól nincs BKV bérletem, mert ha lehetett, gyalog jártam. A gyerekeim is a kerületben jártak iskolába, közelben volt a háziorvos, zeneiskola stb.
Most is erős az elszánás bennem, hogy majd tömegközlekedem, de félek, hogy felülkerekedik a kényelemszeretet, és autózom majd.
Csak érdekességként: Van a munkahelyemen egy növényem, amit talán már tíz éve is van, hogy nevelgetek, de még sohasem virágzott. Szegény, ő is megérezte, hogy nemsokára költözünk, ezért egy gyönyörűséges virággal örvendeztetett meg. Íme:
 

4 megjegyzés:

  1. Kelenvölgy jó hely! Ott töltöttem életem első hat évét, aztán felnőttként még egyszer visszakeveredtem oda egy rövid időre.
    Nézz el néha helyettem a Pacsirta-hegy felé-irányába (a "nézz el"-t a szó szoros értelmében gondolom, bár az sem utolsó dolog, ha elsétál arrafelé az ember)

    VálaszTörlés
  2. Kedves KapitányG!
    Egyetlen egyszer jártam Kelenvölgyben, mégpedig a geocaching révén. A horgásztónál (Kék-tó) ugyanis van egy rejtés. Már akkor kinéztem magamnak ezt a helyet. Remélem, lesz időm kicsit felfedezni.
    Vszleg autózni fogok, bár a 233-150/250 autóbusz-kombináció munkaidőben bíztatónak tűnik.

    VálaszTörlés
  3. Ó, a Kék-tó, abban úszkál a halam!
    4-5 éves lehettem, amikor kaptam az utcabeli nagyfiúktól egy törpeharcsát. Nagy becsben tartottam, konkrétan pedig egy befőttesüvegben. Csak hát eljött az augusztus, és mi olyankor mindig leutaztunk Somogyba "nyaralni", édesapám szüleihez. Mi lesz addig a harcsával? Szüleim meggyőztek: beleengedjük a Kék-tóba, aztán, ha a nyaralásból visszajöttünk, elmegyünk érte, és hazahozzuk...
    Bocsánat, hogy ilyesmiket fecsegek :)
    A 250-es buszt nem ismerem, ahogy nézem a menetrendjét, ez sem jár sűrűbben, mint a 141-es.
    Ha egyszer lesz időd, menj kicsit tovább a busszal, és nézz körül a Vincellér utcai megállónál (az már Budafok), gyönyörű a kilátás. De én nagyon szerettem elnézni a Gellérthegy felé a Ringló utcából is. A kelenvölgyi templom fölött van egy üres telek (ha be nem építették azóta), onnan.

    VálaszTörlés