Parlament

Parlament

2011. január 11., kedd

Vizsgák

Bori első vizsgaidőszaka eszembe jutatta, hogy pont 35 évvel ezelőtt volt az én első vizsgaidőszakom. Más idők voltak, nem lehetett a neten vizsgára jelentkezni, nem volt számítógéppel azonnal kiértékelt szóbeli.
A fiók legmélyéről előkerestem egykori indexemet egy kis nosztalgiázásra. Az első félév végén öt kolokviumom volt a következő tárgyakból (abban a sorrenben írva, amilyen sorrendben letettem őket): kémia, matematika, politikai gazdaságtan, kísérleti fizika, mérnöki alapismeretek. Az első vizsgámat még december 16-án, az utolsót január 13-án tettem le. A matematika vizsgám dátuma december 24 (!), de ha jól emlékszem, előző nap vizsgáztam, aznap csak beírattam a jegyet.
Egész jól vettem az akadályokat, matekból és fizikából jelest, a többi tárgyból jót kaptam. Voltak még gyakorlati jegyeim is, pl. orosz nyelv, ami 3-as lett.
A négy év alapképzés és két év szakmérnöki alatt mindössze egy közepes kolokviumom volt, a többi ennél jobb. Mindössze három szigorlati tárgyunk volt: matematika, villamosságtan és polgazd, valamennyire jelest kaptam, így egy évig Népköztársaság Ösztöndíjat (ez 1000 Ft volt havonta) és a végén kitüntetéses okleveleket szereztem. Egyszóval stréber voltam. Na meg könnyen is tanultam.
A téli vizsgaidőszakaimból mindig maradt kb. két hét szabadidő, amit igyekeztem hasznosan eltölteni. '76-ban és '77-ben még a szüleimmel mentem telelni (először Bagolyirtásra, másodszor Hajdúszoboszlóra), utána elkezdtem a síelők társadalmát erősíteni, természetesen baráti társaságban.
A vizsgaidőszakok alatt érdekes napirendem volt. A kora reggeli kelésről nem tudtam leszokni, ezért a megszokott időben való kelés és reggeli után elkezdtem megtanulni az aznapra kijelölt anyagot, majd fél tíz körül lefeküdtem egy kicsit aludni. Ebédig még tanultam egy kicsikét, de az igazi nagy tanulások délután voltak. Egyedül készültem fel a vizsgáimra, nem szerettem másokkal együtt tanulni. Nem nagyon emlékszem éjszakai tanulásokra. A nyári vizsgaidőszakokban délelőtti tanulás helyett gyakran választottam a strandot, ahová jegyzeteimet alibiből kivittem, de általában ott nem nagyon haladtam a tanulmányaimmal.
A vizsgák reggelén általában sohasem tudtam reggelizni "gyomoridegem" volt. Vizsgák után pedig irány a Mészöly-tanszék (kocsma). Egy-két gálánsabb oktató vagy együtt ünnepelt velünk, vagy a saját tanszékén behűtött sörrel látott vendégül bennünket. Szép idők voltak.
Meg kell emlékezzek néhány különlegesebb vizsgámról is, amikor pl. a május 1-i felvonuláson vizsgáztunk, vagy amikor két tankörtársamat Szegedre vitte az oktató a kocsiján, és útközben kellett szóbelizniük, vagy amikor ruletten sorsolták ki a vizsgakérdéseket, vagy amikor az írásbeli vizsgánál az oktató elhagyta a termet, majd fél órával később a visszatérése előtt udvariasan kopogott.
Mondom, szép idők voltak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése