Parlament

Parlament

2017. augusztus 9., szerda

Jót tenni jó csak néha felesleges

Gépkocsivásárlásomról már korábban írtam egy posztot, de azt nem említettem, hogy az autókereskedő elkövetett egy adminisztrációs hibát: a vagyonszerzési illetéket először tévedésből az én nevemre fizették be, amit később korrigáltak, és a cégem nevére is befizették az illetéket. Tudni való hogy az autó vételárán kívül üzembe helyezési díjat és vagyonszerzési illetéket (48100 Ft) is fizetni kell. A kereskedő természetesen nem számolta fel a dupla befizetést, hanem szépen megkért, hogy próbáljam meg a NAV-tól visszaszerezni a pénzt.
Akinek van ügyfélkapu-regisztrációja, az az adószámlájához is hozzáférhet. Én is láttam az adószámlámon, hogy a vagyonszerzési illeték mind a követelési, mind pedig a befizetési oldalon szerepel, ezért kapásból nem visszaigényelhető.
Még március elején írtam egy folyamodványt a NAV-nak, melyben részletesen leírtam, hogy téves befizetés történt, mellékeltem minden lehetséges okiratot ennek alátámasztására. Erre két hónap után született jóváhagyó határozat, mely további 15 nap múlva emelkedett jogerőre, ekkor szabadult fel az adószámlámon a pénz.
Ennek kiutalását megigényeltem egy 1717-es nyomtatványon, melynek eredményeképpen további 30 nap után pont két hónappal ezelőtt átutalták nekem az összeget. Rögtön emailben értesítettem a kereskedőt, hogy megvan a pénz, de mivel erre füle botját sem mozdította, telefonon is felhívtam. Azt mondta, hogy nagyon örül neki és megkérdezi a könyvelést, hogy milyen számlaszámra és milyen jogcímen fizessem be az összeget.
Ez volt két hónappal ezelőtt, és most már kezdem úgy tekinteni, hogy az autót sikerült majd' 50000 Ft-tal olcsóbbért megvenni, pedig én tényleg igyekeztem becsületes lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése