Parlament

Parlament

2017. július 22., szombat

Országjárás

Ebben a hónapban csak üdüléssel meg utazással kapcsolatos posztokat írtam, semmi politika, folytatom a sort.
Amióta a plakáttörvény miatt eltűntek a jobbikos és sorosozós plakátok (basszus, már megint politizálok!), a Soros-plakátok helyén új turisztikai hirdetések jelentek meg. (A jobbikos plakátok helyére Simicska mindenhová azt írta ki: A népet nem lehet betiltani, de a kormányt le lehet váltani. Semmi pártlogó, semmi egyéb jelölés, ebbe próbáljon belekötni a plakáttörvény. Hiába, Orbán is megmondta, közülük mindig is Simicska volt a legokosabb.

)
Na, de most már tényleg a turisztikai plakátokról. A National Geographic és a Nemzeti Turisztikai Ügynökség közös kampányában hét magyar turisztikai célpontot mutatnak be és ezzel kapcsolatban egy fotópályázatot is indítanak. A hét célpont az alábbi (katt a nagyobb képért):
Ezek a helyek láthatók az óriásplakátokon
Mi már a gyerekek egész kiskora óta járjuk az országot, vagyis minden évben egy-két tájegységbe elmegyünk több napra. Így aztán örömmel konstatálhattam, hogy az összes helyen jártunk már.

1. Hegyestű

A Káli-medence saját geológiai képződményénél, vagyis egy vulkán kibontott magjánál idén tavasszal jártunk. Íme a fotók:
2017 március

2017 március

2017 március

2. Egerszalóki sódomb

Az egerszalóki sódombnál, azaz a magyar Pamukkale-nál háromszor jártam, családostul kétszer, erről ís írtam már posztot. Akkor leírtam, hogy pont 14 évenként jöttem el ide, és szemtanúja voltam a környék turisztikai fejlesztésének.
2012 augusztus
2012 augusztus

3. Megyer-hegyi tengerszem

Ez már a harmadik geológiai képződmény, amely nem természetesen, hanem bányászat következtében jött létre. A Hegyestűnél bazaltbánya működött, Egeszalókon olajat kutattak, de hévíz tört fel, a Megyer-hegyen pedig malomkőbánya volt. Ez utóbbit tavalyi hegyaljai országjárásunk alkalmával kerestük fel.
2016 augusztus
2016 augusztus

4. Tihanyi őslevendulás

Hát nem pont levendulavirágzáskor jártunk Tihanyban idén tavasszal, de beültünk a Levendula cukrászdába és ettünk levendulatortát, és kóboroltunk a belső tó környékén, de erről is posztoltam.
2017 március

5. Tapolcai tavasbarlang

Amikor gyerekkoromban először jártam itt, túl kicsi voltam a csónakázáshoz, nagymamámmal a parton kellett maradnom. Később volt alkalmam csónakázni többször is, de idén már egy átfogó geológiai kiállítással is bővült a látványosság.
2017 március

6. Kisbalaton

2009 szilveszterén jártunk itt. Zalakaroson töltöttük az újévet sógornőmékkel és anyósommal. Bori és Orsi már a barátaikkal szilvesztereztek, így csak Petra volt velünk. Ekkor autóztunk el a Kányavári szigethez, melyre ez az impozáns háromíves gyalogos fahíd vezet.
2009 december

7. Balatonboglári gömbkilátó

Balatonboglár meghatározó gyerekkori élményem volt, írtam erről egy nosztalgikus posztban. Ezért Orsi kivándorlása előtt Bogláron volt az utolsó közös családi nyaralásunk (ez ebben a formában nem igaz, mert azóta kétszer voltunk családilag Izraelben, egyszer meg Ausztriában). A balatonboglári gömblikátó kihagyhatatlan volt.
2013 augusztus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése