Jó, mondtam, hozhatják a csomagot. Meg is érkezett a csomag az alábbi fuvarlevéllel:
Egy tervezéses időszak kellős közepén voltunk, nem nagyon volt időnk foglalkozni a csomaggal, azt láttuk, hogy az összértéke 31 ezer forint. A részletes árlistát átnézve láttuk, hogy ezeket a termékeket mi olcsóbban szoktuk beszerezni, ezért visszacsomagoltuk az egészet, és vártuk, hogy majd érdeklődnek, hogy érdekel-e belőle minket valami.
Két hét múlva egy szabályos számlát kaptunk 31 ezer forintról. Azonnal felhívtam őket, hogy ácsi, ez csak egy mintacsomag, mi nem rendeltünk semmit, nincs is szükségünk rá, azt ígérték, hogy ingyen elszállítják. Erre azt válaszolták, hogy nézzem csak meg alaposabban a fuvarlevelet, mert az bizony egyben megrendelő is, és törvény szerint 14 nap elállási idő állt rendelkezésünkre, ami már letelt, úgyhogy fizessük ki a számlát.
Hát alaposabban megnézve (katt a nagyobb képért) valóban kiderült, hogy a fuvarlevél egyben megrendelőként is szolgál, persze mondanom sem kell, hogy erről a szállító "elfelejtette" tájékoztatni a csomag átvevőjét.
Mondtam, hogy mi továbbra is ragaszkodnánk elállási szándékunkhoz, mire az ügyintéző hölgy azt mondta, hogy megkérdezi a főnökét, hogy mit tehetnek, és majd visszahívnak. Persze nem hívtak vissza, így én érdeklődtem fél nap múlva, hogy most akkor mi van. Azt válaszolta, hogy a legtöbb, amit tehetnek, hogy adnak 30% árengedményt, amit persze mi elutasítottunk.
Eléggé égett az arcom, hogy ilyen ostoba módon hagytam magunkat átverni, és kicsit utána néztem a dolognak. Kiderült, hogy a Versenyhivatalnál már több ilyen ügy is volt, és általában a károsult javára döntenek. Írtam is nekik egy levelet, amiben többek között ezeket írtam:
"Még egyszer kijelentjük, hogy:
- Elállási szándékunkat továbbra is fenntartjuk;
- A termékcsomagra nem tartunk igényt, azt hiánytalanul átvehetik tőlünk vagy kérésre eljuttatjuk Önökhöz;
- A fuvarlevél aláírását nem tekintjük megrendelésnek;
- Az Önök által küldött számlát nem áll módunkban kifizetni, mert nem áll mögötte valós teljesítés.
Cégünk a megrendelőink valós igényeit kielégítve igyekszik árbevételhez jutni, ezért rosszul esik nekünk, hogy egyes cégek jóhiszeműségünket kijátszva próbálnak tőlünk pénzt kicsikarni. Amennyiben elállási igényünket nem fogadják el, az ügyben készek vagyunk az illetékes fogyasztóvédelemhez illetve békéltető testülethez is fordulni."
Levelünket válasz nélkül hagyták, mi pedig úgy gondoltuk, hogy ilyen alacsony kamat mellett egy esetleges késedelmes fizetési felár bőven megéri, hogy kiálljunk az igazunkért. Telt-múlt az idő, eltelt egy fél év, egyszer csak csörög a telefon és egy fuvaros hív fel minket, hogy mikor jöhet a csomagért. Kérdem, milyen csomagért? Hát az iroda- és tisztítószerekért. Ja, mondom, az itt van a szekrényben, bármikor elvihetik. Jöttek és vitték, persze bizonylatot az átvételről csak hosszas rábeszélésre voltak hajlandók adni. Én meg vártam egy újabb fél évet, és úgy gondolom, most már elég idő telt el, hogy nyugodtan meg merjem írni a történetet.
Valószínűleg a Sweet Office úgy gondolkodott, hogy a többség úgyis egyből fizet, nem bonyolódnak egy békéltetőtestületes vagy fogyasztóvédelmi ügybe. Persze kivártak, hátha már nincs meg a csomag és az átvételi bizonylattal is próbáltak trükközni, de úgy tűnik, minden akadályt sikeresen vettünk.
Az eset tanulsága persze az, hogy mindenki olvassa el, hogy mit ír alá, de ha mégis megvan a baj, merjen kiállni az igazáért.
Ne hagyjátok magatokat becsapni, átverni, megkárosítani!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése