1981 és 1992 között egy Trabant kombit hajtottam, de ez egész végig apám nevén volt.
1992-ben, Bori megszületése után már szükség volt egy nagyobb autóra, így vásároltunk egy Fiat Tipo-t, tulajdonjogilag ez volt az első autóm. Ez is ugyanúgy 11 évet szolgált, mint a Trabant, 2003 végén, pár hónappal Petra érkezése előtt adtam el, és a cég akkori vezérigazgatójának hat éves levetett Nissan Primera-ját kaptam meg cégautóként, így 2003-tól 2009-ig megint nem volt autóm. 2009-ben volt cégem csődbe ment és felszámolásra került, de a Nissan-t sikerült megvásárolnom.
Egy korábbi posztomban már írtam a Nissan-ról, nagyjából leírtam a történetét. 13 és fél évet töltött velünk, ez alatt az idő alatt nagyon sok családi nyaraláson, túrán volt hű útitársunk, mindössze négy alkalom volt, amikor hűtlenek voltunk hozzá:
- 2005-ben összetörték a kiskunlacházi Duna-parton, ezért a biztosító által biztosított Nissan Almera-val jártunk a Garda-tónál
A Garda-tónál |
- 2006-ban Vondornyalakra apósom autójával mentünk, mert a Nissan kuplungja az utolsó pillanatban mondta fel a szolgálatot és már nem volt idő megjavíttatni.
Bori, Pötyi disznó és apósom |
- 2007-ben Erdélybe egy bérelt Renault Traffic furgonnal utaztunk, mert a szüleim is velünk voltak.
Irány Erdély |
- 2014-ben Izraelben természetesen bérautóval közlekedtünk, ami egy Kia Forte volt.
A Pál család a Kiával Izraelben |
És ha már a Kia-nál tartunk, az új autónk - ami nem is a miénk, hanem a cégemé - is egy Kia, mégpedig Cee'd SW, vagyis kombi. A Nissan-tól vasárnap érzékeny búcsút vettünk.
Búcsú a Nissan-tól |
Azért megnyugtató, hogy az ember minden autóváltással egy lépést előre lép:
- A Trabant volt az első autónk, kétütemű volt, léghűtéses, de egészen Lengyelországig eljutottunk vele.
- A Fiat már négyütemű volt és ötsebességes, és volt benne szervofék. Igaz, hogy nem volt katalizátoros és semmilyen egyéb extra sem volt benne, ennek ellenére bejártuk vele az országot, telente Ausztriát, sőt, még Csehországba is elvitt minket.
- A Nissan volt az első autóm, amely szervokormányos volt, volt benne ABS, klíma, légzsák, elektromos ablakemelő. A motorja ugyan katalizátoros volt, de szmogriadó esetén már nem közlekedhettem vele, viszont jártunk vele Ausztriában, Horvátországban, Olaszországban, Szlovákiában.
- A Kia-ban az előbbieken túl már van tempomat, tolatóradar, menetstabilizátor is. Remélem, sok jó helyen járunk vele majd.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése