Már évek óta gyanakodunk, hogy valami mégsem stimmel ezekkel a termékekkel. Ha nyugaton jártunk, más íze volt a Nutellának, a Fantának, a Kellogg's-nak. Arra gondoltunk, talán a nyugati levegő teszi. De voltak háziasszonyok, akik esküdtek rá, hogy odakint másképpen mos ugyanaz a mosópor, amit nálunk is kapni, sósabb a chips és édesebb a csokoládé.
Hát most megtudhattuk, hogy az aljas multik valóban mindenből a silányabb termékeket szállítják nekünk. Lázár János meg is állapította a legutóbbi kormányülésen, hogy ez elmúlt időszak legnagyobb botránya, és azonnali lépéseket kell tenni mind a hazai fogyasztóvédelemnél, mind pedig az Uniónál.
Én pedig úgy látom, hogy Zoránnak igaza volt: minek szállítsanak ide jobb minőségű terméket, ha nekünk így is jó. Sajnos a fogyasztóvédelem csak azt tudja megakadályozni, hogy ne áruljanak egészségre ártalmas terméket, hogy a dobozon feltüntetett összetevők valóban mind benne legyenek a termékben. Arra nem hivatkozhatnak, hogy a termék nem pontosan ugyanaz mint nyugaton. Miért kellene ugyanannak lennie, ha a magyaroknak így is jó.
Meg kéne végre értenünk, hogy az üzlet, a kereskedelem kőkemény biznisz: a minőséget mindig a piac, a fogyasztók és a konkurencia kényszerítik ki. Nyugaton a multik a tarkójukon érzik a hazai konkurencia hűvös leheletét. A fogyasztó kevésbé árérzékeny, sokkal inkább elvárja a minőséget, elég egyszer hibázni, és más márkához pártolnak át. Ahhoz, hogy Magyarországon is ugyanolyan minőséget kapjunk, nem annyira adminisztratív intézkedésekre van szükség, mint inkább:
- Erős hazai konkurencia az élelmiszeripar és a háztartásvegyipar területén. Sajnos pont ezeket a területeket vásárolták fel a multik a rendszerváltás környékén, hogy minimálisra csökkentsék a hazai konkurenciát.
- Kevésbé árérzékeny, de a minőségre kényes fogyasztók. Ehhez persze elsősorban a jövedelmi viszonyokban kellenek változások.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése