Parlament

Parlament

2016. január 12., kedd

Felcsútfutás

Azt minden sportot szerető ember tudja, hogy a maratonfutás távja 42 km és 175 m. Na de miért pont ennyi? Ha azt mondjátok, hogy azért, mert pont ekkora a távolság Athén és Maraton között, akkor tévedtek (bár 1896-ban és 2004-ben az olimpián e két történelmi város között futottak az atléták). A pontos távot a britek határozták meg az első londoni olimpián 1908-ban, amikor is a sportolók a Wembley stadion és a Windsor kastély közötti távot futották le, ennek a távolsága lett aztán a leghosszabb futótáv hossza.
Budapest kandidálni szeretne a 2024-es nyári olimpiai játékok megrendezésére, és meg is jelent egy tervezet az egyes sportesemények helyszínéről.
A 2024-es budapesti olimpia tervezett helyszínei
Jól látható, hogy a központi stadion a Kvassay-zsiliptől északra lévő területen lesz.
Én pedig vettem a fáradságot, és a GoogleMaps-szel lemértem a felcsúti stadion és a tervezett olimpiai stadion távolságát, és mit gondoltok, mit kaptam eredményül? Pont a maratoni távot!
A felcsúti Pancho Aréna és a tervezett olimpiai stadion távolsága
Véletlen volna? Nem hinném! Aki nem hiszi, ellenőrizze!
Már meg is alkottam az új szót: maratonfutás helyett felcsútfutás. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése