Parlament

Parlament

2020. augusztus 26., szerda

Furcsaság a nemzeti konzultáció körül

Mivel korábbi számos posztomban szóvá tettem, hogy a populista propaganda lassan felszívódó mérgét adagolják hazám lakosságának, és ennek egyik eleme a nemzeti konzultációnak nevezett hazugság-kérdőív is, a jelenlegi konzultáció folyamatát is figyelemmel kísérem az on-line sajtóban.

Ma egy Google-keresés során azt tapasztaltam, hogy 25-én (kedden) több megyei on-line újságban is ugyanazzal a címmel jelent meg ugyanaz a konzultációt dicsőítő és a baloldalt gyalázó cikk:

Köztudott, hogy a megyei lapok központi cikkei egy helyen szerkesztődnek, de még az oldal kinézete is egyforma. NOOL Nográd megye, VAOL Vas megye, KEMMA Komárom-Esztergom megye, HEOL Heves megye, VEOL Veszprém megye online napilapja, a Kisalföld pedig az egykori dunántúli napilap online verziója. Nem is tudom, hogy olvassa-e ezeket a lapokat valaki.

Csodálkozva vettem észre, hogy bármelyik cikket próbálom megnyitni, ez jelenik meg:

Valamilyen ok miatt központilag törölték a cikkeket. Persze köztudott, hogy az elefánt és az internet sohasem felejt. Ha a Google-keresőben a hivatkozás fölötti lenyíló fülre kattintunk, letölthetjük a törölt cikk tárolt változatát. Nem tudom, ez hány napig őrződik, ezért kifotóztam (kattintsatok a képekre, hogy jobban el tudjátok olvasni):







Többször végigolvastam a fenti szöveget. A kormányt dicsőítő és az ellenzéket gyalázó propagandacikk, ebben a műfajban számos hasonlót olvastam már. Nem tudok rájönni, mi oka volt a cikkek törlésének.

Nálunk különben a konzultációs kérdőívek jó helyre kerültek:

---
PS: Nagy szellemek, ha találkoznak. Hadházy Ákos Facebook-oldalán szintén jelezte, hogy a kormánymédia cenzúrázza önmagát:
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése