Parlament

Parlament

2020. május 24., vasárnap

Tíz hét karantén

A mai nappal véget ér home-office-om, a holnapi nappal (Szent Orbán napjával) újrakezdődnek bejárós hétköznapjaim. Bevallom, én legfeljebb hat hétre számítottam, de mivel a járványügyi intézkedések célja pont a görbe ellaposítása volt, kicsit hosszabbra nyúlt a karantén.
Első napom a home-office-ban
De lássuk, mi történt ez alatt a tíz hét alatt.
A cégemnek nagyon jól sikerült egyben tartani az embereket. Nekem egy programfejlesztési feladat jutott, ami mindenképpen nagyon fontos, hiszen Windows alá éles, a Paksi Atomerőműben alkalmazásra kerülő programot még nem írtam (sok programom fut az atomerőműben, de egy sem Windows alatt). Életem első objektum-orientált programja, és először programoztam C# programnyelven. Az eltelt 10 hétben főnökünk egy C# tanfolyamot is tartott nekünk. Hetente kétszer volt 4-5 órás video-konferencia, a cégnél lévő gépemet és a cég szervereit folyamatosan elértem otthoni gépemről.
Erre a tíz hétre három közeli családtag születésnapja esett (és persze több távoli is, amit szintén meg szoktunk tartani). Petra születésnapjára video-konferenciát szerveztünk.
Petrát köszöntő családtagok
Az én születésnapomon kalandjáték volt Angyali-szigeten.
Megvan a kincsesláda!
Bori szülinapját is családi lakomával és Angyali-szigettel ünnepeltük.

Erre a tíz hétre esett a pészah (zsidó húsvét) és a húsvét.
Online szédereste

Húsvét Angyalin
Erre az időszakra két megvásárolt színhátjegyünk volt: Székely Csaba 10 című darabját néztük volna meg a Radnótiban, és egy Beethoven-sorozat utolsó előadása lett volna a MÜPA-ban. Csatlakoztunk ahhoz a mozgalomhoz, hogy a járvány alatt színházjegyet nem váltunk vissza, hogy ezzel támogassuk a magyar kultúrát az elmaradt bevételek miatti kárért.
Az Artmozi-hálózat akciójához kapcsolódva néztünk fizetős filmet a Távmozi-rendszerben, de nagyon sok filmet és színházi előadást néztünk meg a netről.

Kati karanténja kicsit másként alakult, mint az enyém: Ő mindössze három hetet töltött itthon, de nem home-office-ban, hanem kényszerszabadságon, heti váltásban. Már egy hónapja folyamatosan dolgozik, a Pénzverő kiemelt fontosságú intézmény, egyike azoknak, amelyek katonai felügyeletet is kaptak.

Petra elképesztően komolyan vette az on-line oktatást, én úgy láttam rajta, hogy szemernyit sem csökkent a motivációja. Nagyon büszke vagyok rá.
Petra távoktatódik
Egyedül zongora-tanulása nem távoktatásban történt, hanem hetente elfuvaroztam zongoraórára a tanárnője lakására. A zongora-vizsga is speciális: egy otthon készült felvételét kellett elküldenie. Ez a vizsgadarabja (Debussy: Arabesque)

Édesanyámhoz hetente háromszor mentem, egy idő után a házban lakó infektológus főorvos tanácsára már csakis maszkban. Bevásároltam, segítettem a ház körül. A rendszeresen járó gondozónők, gyógytornász és takarítónő le lettek állítva a fertőzésveszély miatt. Most, hogy dolgozni fogok járni, kicsit óvatosabbnak kell majd lennem.
Mostanában mindenki azon gondolkodik, min változtat a járvány utáni életében. Én nem fogalmaztam meg semmi ilyesmit. Talán a legfontosabb az, hogy a világ tényleg egységes, a járvány elé nem lehet kerítést húzni. Jobban oda kell figyelnünk egymásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése