Parlament

Parlament

2016. április 6., szerda

Tíz éve vagyok blogger

Azelőtt sohasem voltam nagy naplóíró. 2004-ben, amikor Petra született, apámtól megkaptam a 365 napos naptár Moldova György fontos gondolataival című kötetet, melyben minden napra jutott egy Moldova-aforizma, és naponta volt egy üres oldal a saját gondolatoknak. Vagy három-négy bejegyzést írhattam bele, aztán hagytam az egészet. Viszont a blogírás, mint műfaj vonzott, de mindenképpen a saját web-tárhelyemen akartam létrehozni, ezért 2006. április 6-án belekezdtem saját fapados blogomba, amit még egyszerű Word-del szerkesztettem. Öt évig ezzel a módszerrel osztottam meg az internet népével gondolataimat. Kezdetben kizárólag csak a családban történt dolgokról írtam, csak később kezdtem el politizálni, filozofálni és nosztalgiázni.
Akkor nézzünk néhány bejegyzést minden év április elejéről:

  • 2006 április 9-én arról írtam, hogy megnéztük az Operettben a Menyasszonytáncot, meg délelőtt Petrával milyen szép homokvárat építettünk, és csak szégyenlősen említettem meg, hogy aznap választások is voltak, és az SZDSZ Parlamentbe jutására egy pezsgőt is behűtöttem.
  • 2007 április 10-én megemlítettem, hogy kihúzták a bölcsességfogamat, és hogy 27 év után ismét egy magyar kering a világűrben, ifjabb Simonyi Károly. A posztban írtam a számítástechnika három nagy magyarjáról, Neumann Jánosról, Gróf Andrásról (az Intel megalapítója) és Simonyi Károlyról, aki a Windows és az Office (különösen az Excel) megalkotásában jeleskedett. (Gróf András a múlt héten hunyt el).
  • 2008 április 8-án írtam arról, hogy Bori németországi diákcserére utazott, hogy már nálunk is megy Uri Geller mentalista műsora, amit a német tévén is néztünk, és hogy apám talált egy szándékosan elveszített könyvet a 11-es buszon, ezzel néhány évre bekapcsolódtam az orosházi Justh Zsigmond Könyvtár által indított "veszíts el egy könyvet" mozgalomba.
  • 2009 április 13-án a Bajnai-kormány megalakulásáról, a gazdasági válság okozta veszteségeinkről, Bori thaiji-versenyen elért két ezüst és egy bronzérméről valamint az Angyali-szigeten töltött húsvétról írtam.
  • 2010 április 9-én Orsi angliai utazása kapcsán saját 1978-as és 2000-es londoni utazásaimra emlékeztem vissza. 2010-től már minden posztnak adtam címet, ennek pl. azt a címet adtam: Londonban sej!
2011-től már a blogspot.com-on bloggolok. Ennek számos előnye van: lehet tag-gelni, fényképeket beszúrni, objektumokat beágyazni és így tovább. A posztjaim között egyre több a politikai téma és a visszaemlékezés.

  • 2011 április 4-én a Mici néni két élete című színdarabról és Petra születésnapjáról írtam. Meg arról, hogy láttam az Avatart, ami végérvényesen bekerült kedvenc scifijeim közé (ez különben azóta is így van).
  • 2012 április 7-én azon füstölögtem, hogy az Orbán-kormány bevezette a kollektív bűnösség és a visszamenő hatályú törvénykezés gyakorlatát. Példának a végkielégítésekre visszamenőleg kivetett 98%-os adót (azóta már eltörölte az alkotmánybíróság), a 2006 október 23-ai rendőrattak kapcsán a rendőrí tanúvallomások hivatalos hiteltelennek nyilvánítását valamint az MSZP-nek az Alaptörvény átmeneti rendelkezéseiben való kollektív megbélyegzését (ezt is hatálytalanították már) hoztam fel. A gondolatsor végén a tiszaeszlári vérvádperig jutottam annak 130. évfordulója kapcsán.
  • 2013 április 6-án egy geocaching teljesítménytúráról posztoltam, melyet akkor a Karancs-Medves hegységben rendeztek meg. 2013 tavasza különösen hideg volt, március 15-én a hófúvásban autók százai akadtak el az ország útjain, áprilisra sem éledt igazán a természet.
  • 2014 április 7-én az előző napi országgyűlési választások kapcsán összefoglaltam életem összes parlamenti és önkormányzati választását és népszavazását. Írtam arról, hogy 1985 óta tartom magam tudatos választónak, és 1994 óta minden parlamenti választásra választási totót készítek, melyet ismerőseimmel, kollégáimmal kitöltetek.
  • Tavaly április 5-én megemlékeztem arról, hogy egy kedves, idős rokonunk temetése épp nagyszombaton volt, így kicsit elmélkedhettem a feltámadás misztériumáról és etimologizálhattam a keresztről, mint szimbólumról.
A posztjaim között voltak/vannak tematikus írások illetve visszatérő rovatok. Steve Jobs halála kapcsán azokról a műszaki eszközökről írtam történelmi visszatekintést, melyek ma már részei egy okostelefonnak: maga a telefon, az sms, a fényképezőgép, a rádió, a GPS, a hangrögzítő, a videokamera, a kalkulátor, a videojáték, az adattároló ill. az e-könyv. Az én szép és okos lányaim rovatban a három lányom sikeréről számolok be időről időre, a Megint becsöngettek rovatban minden év szeptember elején írok az oktatásügyről, a Pistike rovatban egy képzeletbeli iskolai osztály képzeletbeli tanulói hazánk közéletét testesítik meg. Újabban Parti Nagy Lajos hatására egy-egy népmesét írok az igazságos Viktor kerálról.
Blogom címkefehőjében a család, füstölgés, kultúra, nosztalgia és történelem címkék dominálnak leginkább.
Átlagos évi 100 posztom megírása 3-4 naponta ad nekem esti elfoglaltságot. Most látom, hogy már fél 12, szép álmokat, kedves múlt-, jelen- és jövőbeli olvasóim.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése