Először tankoltam 400 Ft fölött. Kb. kétszer tankolok egy hónapban. Egy hónappal ezelőtt még 377 Ft volt a benzin literje, ma 424 ugyanannál a Lukoil benzinkútnál. 12.5 %-os áremelkedés egyetlen hónap alatt.
Kb. egy éve, amióta a cégünk elköltözött a Gellérthegy utcából, minden nap autózom. Nem túl sokat, napi 15 km-t. Ez a havi autózásom felét teszi ki, a többi a hétvége, a családi programok, gyerekek hurcolása ide-oda.
Ha így haladunk, lehet hogy át kell gondolnunk autózási szokásainkat.
Egyelőre a világ nem veszi elég komolyan az iráni konfliktust, de ha komolyra fordul a helyzet, az üzemanyagár nagyon hamar 500 Ft fölé kerülhet. Egy korábbi posztomban azt írtam, hogy egy-két évtized múlva már alternatív energiával hajtott autót szeretnék vezetni. Remélem, ez a drasztikus drágulás felgyorsítja a fejlesztéseket. Biztatónak és igazán környezetbarátnak tűnik a zöldenergiával (szél, víz, nap) előállított hidrogén. Persze a hidrogén elég robbanásveszélyes, de üzemanyag-cellában közvetlenül alakítható villamos energiává. Itt van még a Nobel-díjas Oláh György által kifejlesztett metanol-cella, és számtalan egyéb, az űrkutatásban már használt, de a tömeges felhasználásig el nem juttatott, félkész találmány.
A jelenlegi hibrid autók a belsőégésű motorokat ötvözik az elektromos meghajtással, végül is jobb hatásfokúak, mint a tisztán belső égésűek, de mégis csak kőolajszármazékkal mennek. A tisztán villamosmeghajtású autókról kár beszélni: a jelenlegi akkumulátorok drágák és egy-két évenként cserélni kell őket. Bár Ulmann Mónika elektromos kisautóval jár, azért tudni kell, hogy ő az ELMŰ reklámarca.
Gyakran hallok az eltitkolt alternatív energiaforrásokról, a nullponti energiáról, a vízzel hajtott autókról, Tesla mágneses autójáról, melyek csak azért nem terjedhetnek el, mert a kőolaj-lobbi vagy elteszi a felhasználókat láb alól, vagy megveszi őket kilóra. Ezek leginkább a könyvpiacon jól fogyó összeesküvés-elméletek közé sorolhatók - sajnos.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése