Parlament

Parlament

2012. október 13., szombat

Elmulasztott hírek, elfelejtett emberek

Nagy hírfaló vagyok. Nagyon sok beszélgetős és hírműsort nézek a tévében, hallgatok a rádióban, ha tehetem, az internetes hírportálokat naponta átfutom. A híréhségemnél talán csak a tehetségkutató műsorok iránti érdeklődésem a nagyobb. Most megint két énekverseny is fut egyszerre: az X-faktor és a The Voice.
Ez utóbbinak volt tegnap az első adása, amin feltűnt a tüneményes szépségű és dögös hangú Pleszkán Écska (ez már milyen név?). Mondom, csak nem a Pleszkán Frigyes lánya? És de.
Annál nagyobb volt a megdöbbenésem, amikor elmondta, hogy édesapja meghalt, öngyilkos lett. Az igaz, hogy régóta nem hallottam Plaszkán Frigyesről, a virtuóz dzsessz-zongoristáról, aki az 1977-es KiMitTudon tűnt fel, már 14 évesen felvették a dzsessztanszakra és rengeteg díjat nyert, sokan nevezték őt a magyar Oscar Petersonnak. A 80-as években sok magyar dzsessz-lemezt vásároltam (még bakelit-korongot, 2003-ban másoltam át őket CD-re), van Pleszkántól is felvételem. Hogyhogy öngyilkos lett, mikor, hogyan?
Kiderült, hogy nem is olyan régen, 2011 márciusában. Ráadásul páratlanul borzalmas módon: halálra szurkálta magát, csak a 79. késszúrás találta el a szívét. De hogyan került el engem ez a hír? Kétségtelen, hogy abban az időszakban cégem költözésével voltam elfoglalva, nemigen böngésztem a netet.
Pleszkán a nagy tehetségével nemigen tudott mit kezdeni, inkább Svájcban volt szórakoztató zenész. Beszúrok ide egy Pleszkán-szerzeményt, a címe: Emlék, Gonda Jánossal játszik együtt. Ugyanolyan befejezetlenül ér véget a szám, mint Pleszkán Frigyes élete.

Örülök, hogy lányában folytatódik édesapja tehetsége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése