2021. július 4., vasárnap

Balatonszemesi anziksz

Ötötdik alkalommal töltöttünk egy hetet a balatonszemesi Vadvirág kemping bungalóiban Petra barátnőjének szüleivel és baráti társaságával.

A gyerekcsapat 2017-ben...

... és 2021-ben

De haladjunk szép sorjában.

Június 26-án, szombaton Balatonszemesre menet felkerestük a Provance-i hangulatot árasztó kőröshegyi levendulafarmot.

27-én délutánra egy már régen esedékes vitorlázás volt beütemezve barátommal. Utoljára három éve, a jubileumi Kékszalagon (persze versenyen kívül) vitorláztunk együtt. Mindig hív, most végre eleget tettem a meghívásnak. Ezek a vitorlázások a nagy beszélgetésekről és filozofálásokról szólnak.

A gyerekcsapat végérvényesen úgy dönt, hogy a mi faházunk fényfüzéres terasza lesz az esti társasjátékok helyszíne.

28-án sógorom és sógornőm látogattak meg minket. Fürdés, napozás, fagyizás, dinnyézés, végül közös vacsora a balatonlellei Halas Sanyikánál.

29-e, kedd a legforrób napunk, 38 fok árnyékban (de hol van itt árnyék), ezért ki sem jövünk a vízből egész nap.

30-án, szerdán Katival egy közeli geoládát keresünk fel, megcsodáljuk Látrányi-puszta gazdag növény- és rovarvilágát.

Délután sor kerül a már hagyományosnak nevezhető goffrisütésre. Három sütőn készül a finomság, magam kb. 30 goffrit gyártok le, de a gyerekek percek alatt befalják.

Este elautózunk a Zselici Csillagparkba csillagászati bemutatóra. Kicsit parázunk, mert Szemes fölött felhős az ég, de szerencsére a Zselic felett tökéletes az égbolt, Schmall Rafael csillagász szerint az idei egyik legtökéletesebb égbolt, csak úgy "hömpölyög a Tejút". Az első órában szabad szemes bemutatót kapunk, megtudjuk, hogy ellentétben a szürke 50 árnyalatával, a szürkületnek három szakasza van: polgári szürkület, navigációs szürkület és csillagászati szürkület. Rafaelnek van egy erős lézere, így a nyitott égbolt alatt is rá tud mutatni a csillagképekre.
A távcsöves bemutató során egy 20 cm-es tükrös távcsővel szemlélünk meg kettős csillagokat, nyílt és gömbhalmazokat, csillagködöket. Éjjel fél kettőre kerülünk ágyba.

Július 1-én szeles napra ébredünk, délután még az eső is szemerkélni kezd, ezért lemondjuk az esti vacsorát a kishegyi kilátó naplemente-terasszal rendelkező éttermében (ott különben is voltunk már tavaly). Helyette megint Halas Sanyika, majd irány a lellei éjszaka: esti móló és táncikálás egy szintetizátoros műsorára.

2-án még mindig szeles a reggel, ezért hosszas tanakodás után a gyerekek is úgy döntenek, hogy eljönnek a felnőttekkel Ságvár környékére egy kis kirándulásra. Felkeressük a Búvólikat (szőlősgazdák fúrták a löszbe, hogy ezen keresztül közelíthessék meg szőlőskertjeiket) valamint a Betyár-barlangot, ahol a környék két rettegett betyárja, Patkó Jancsi és Patkó Pista húzták meg magukat a zsandárok elől. A két betyár reinkarnációja két drótszőrű tacskó volt, akikkel a barlang bejáratában futottunk össze. Később kiderült róluk, hogy a napraforgócsősz elkóborolt kutyái voltak.

Somogyi lankák

Búvólik

A gyerekcsapat egy része

Merre tovább?

Betyár-barlang

Magasság-profil

A túra útvonala

A kirándulás után a ságvári Horváth Família éttermében költöttük el estebédünket.

3-án 10-ig kellett elhagynunk a szállást. A gyerekek röplabdáztak, a felnőttek napoztak, utána búcsúebéd a Rudi Tanyán, majd indulás hazafelé.