Parlament

Parlament

2018. december 10., hétfő

Jelentés a gépházból

Már egy-két éve észrevettem, hogy a nem túl olvasott blogoldalamat időnként zuhatagszerűen végigszkennelik. Korábban nem fedeztem fel ebben rendszerességet, de az utóbbi fél évben pontosan kéthetente, hétfőn reggel 100-120 olvasás jelenik meg az oldalamon. Ezt onnan lehet tudni, hogy mint az oldal adminisztrátora, módomban áll statisztikai adatokat lekérni.

Havi statisztika

Heti statisztika

Napi statisztika
Ez a rendszeres leolvasás lehetne akár egy karbantartási művelet is, de akkor állandó lenne a lekérdezés forrása, mely a blogmotor üzemeltetőjétől indulna ki. Ezzel szemben az olvasás forrása alkalomról alkalomra változik. Feljegyeztem az utolsó öt végigkérdezés forrását:
- 2018. október 15: Ismeretlen forrás
- 2018. október 29: Kanada
- 2018. november 12: Ismeretlen forrás
- 2018. november 26: USA
- 2018. december 10: Egyesült Arab Emirátusok

Vagyis a lekérdező rejtőzködni próbál, álcázza magát. Persze ez nem azt jelenti, hogy titkosszolgálat lenne. Az az igazság, hogy a levelezésünk, posztjaink marketing célokból kellenek: különféle MI-algoritmusok (mesterséges intelligencia) próbálnak rólunk profilt alkotni, hogy minél pontosabban célzott reklámokkal bombázhassanak bennünket. Miért akarnának nekem pecabotot eladni, amikor engem a geocaching érdekel?
Na de azért szöget ütött a fejemben a titkosszolgálati kutakodás lehetősége is, mert azt olvastam, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda (népszerű nevén propagandaminisztérium) megbízta a Médiaradar Információs ügynökséget a blogok, YouTube, Facebook, Twitter figyelésére. A minisztérium illetékese szerint az álhírek ellen küzdenek, és több szavas kifejezésekre illetve teljes mondatokra keresnek.
Lehet, hogy azért 100-120 lekérdezést látok mindig a statisztikában, mert ennyiféle szókapcsolatot adtak meg a keresőprogramnak?
Minden esetre érdekes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése