Parlament

Parlament

2022. március 29., kedd

Generation shift

Vagyis egy generációval való feljebb lépés. Normális esetben ez egy hosszú évekig tartó, elhúzódó folyamat, de esetemben mindössze 14 hónap alatt szakadt rám az öregség.


  • 2022. március 28-án legkisebb lányunk, Petra is betöltötte 18. életévét, ezzel nincs már kiskorú gyermekem.
 

Édesapámnál ugyanez a folyamat 14 éven át húzódott:
  • 1974-ben, az én 18. életévemmel lett nagykorú legkisebb gyermeke is;
  • '77-ben nővérem idősebb fia révén nagyszülővé vált;
  • Hivatalosan '81-ben ment öregségi nyugdíjba, de persze ezután még utána több mint negyed évszázadig töltötte be az Országos Szövetkezeti Tanács titkári posztját;
  • '88-ban hunyt el édesanyja, vagyis ekkor vált a legidősebb generáció tagjává.
2008-ban, nagyobbik unokahúgom 18. születésnapján vált hagyománnyá, hogy minden 18 évesnek készítek egy filmet. Ezek 30-40 perces zenés videók olyan tematikák mentén felfűzve, mint testvérek, unokatestvérek, szülők, nagy család, barátok, hobbi, stb. Már négy ilyen filmet készítettem és Petránál is esedékessé vált, de pont a legnagyobb munkahelyi hajtás kellős közepén, ezért ő "csak" egy tízperces filmet kapott, igaz, abban több mint 100 ötmásodperces klip van. Ha kedvetek van, ezen a linken megnézhetitek.

Bori lányom egy éves szülinapjára 1993-ban írtam egy dalt, de utána hosszú ideig semmi. 2012-ben jött meg újra a kedvem a dalszerzésre, Orsi születésnapjára készítettem egy áttűnő arcképekből készült filmet saját dalommal kísérve.



Petra születésnapjain már gyakrabban fakadtam dalra. Tinédzserré válásáról egy '60-as évekből származó dallal emlékeztem meg:

 

Két évvel ezelőtt, 16. születésnapján magyar szöveggel énekeltem el a Sweet sixteen-t:


18. születésnapjára megint saját dallal rukkoltam elő a már bevált áttűnő képekkel:



Boldog 18. születésnapot Petra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése