Parlament

Parlament

2016. február 11., csütörtök

Öt éve járok autóval napi rendszerességgel

Hát akkor továbbra is évfordulós posztok.
Igen, kedves meglepődő blogolvasók, öt évvel ezelőtt kezdtem rendszeresen autóval járni dolgozni. 1997-ig, ameddig a munkahelyem a Gresham-palotában volt - ami azóta Four Seasons Hotel lett - villamossal, később busszal jártam dolgozni.
1997-ben a cég a Gellérthegy utcába, egy új székházba költözött. Nagyon büszke voltam, hogy egy modern irodaházban dolgozhatom, jól is éreztem magam benne. Bár akkor még a Lovas úton laktunk, negyed órás sétával - a gyerekek óvodában való leadása után - beértem a munkahelyemre. Az épület teremgarázsában a parkolóhely amúgy is korlátos volt, így csak akkor használtam az autót, ha vidékre kellett menni.
2002-ben költöztünk a Zsolt utcába, ami ugyanúgy a Naphegyen van, mint a Gellérthegy utca, így pláne semmi indok nem volt arra, hogy autóval járjak. Ráadásul a házunkat ugyanaz a Gyetvai Fívérek Kft. építette, mint a Gellérthegy utcai irodát (és számtalan más épületet a Naphegyen).
2009-ben ment csődbe a VEIKI, de az újonnan alakult öt fős cégünk még 2011 tavaszáig a régi helyen bérelt irodát. Pont öt éve, 2011. február 10-én kellett elhagynunk, mert a felszámoló a VEIKI minden forrását elvonta, így nem volt képes tovább fizetni a közműveket. Erről akkor egy posztban számoltam be.
Először a Kelenvölgyben béreltünk egy irodát egy klímaberendezéseket telepítő cégtől. Ekkor kezdtem el napi rendszerességgel autóval járni dolgozni. Hét és fél kilométerre volt az iroda otthonról, napi 15 km-t autóztam, ez kb. évi 4000 km pluszt jelentett. Mivel mind reggel, mind délután szembe haladtam a nagy forgalommal, a menetidő nem volt több 15 percnél.
Tavaly tavasszal aztán a bérbeadónk már nem tudott ellenállni az ingatlanárak emelkedésének, és eladta fejünk fölül az épületet. Költözni voltunk kénytelenek, így kerültünk a Budaörsi Repülőtér mellé, ami alig 500 m-rel van messzebb otthonról, mint Kelenvölgy. Hát persze, hogy ide is autóval járok, kivéve, amikor szervizben van. Most, az őrmezei intermodális csomópont építése kapcsán az egykori Osztyapenkónál megnehezült a közlekedés, de így is tartom a negyed órát.
Tavaly szeptemberben megörökítettem, hogyan autózom a munkahelyemre. Íme:

Munkahelyre menetIrány a munkahelyem...
Közzétette: József Pál – 2015. szeptember 11.


--

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése