Parlament

Parlament

2016. február 23., kedd

Elit klub

Sokan szeretnek vagy szeretnének az elithez tartozni. Az elithez tartozni jó. Az elithez tartozás reklámértékű, sok pénzt megér. Jó üzlet.
Amikor a régi cégemben divízióvezető lettem (már hét és fél éve, te jó isten!), megkeresett a Who Is Who magyarországi kiadója, hogy bevennének a magyar kiadványukba. Elit klubba kerülök. A bekerülés ingyenes. Felkeresett egy igen kedves hölgy, felvette az adataimat, majd tájékoztatott, hogy bár a kiadványba való bekerülés ingyenes, egy kötet ára ennyi meg ennyi (itt egy 100 000 Ft-nál kisebb összeg szerepelt). Mivel úgy éreztem, hogy ennyit nekem nem ér az elit klubtagság, nem rendeltem meg a könyvet. (Egy évvel később édesapám felvetette magát a Who Is Who-ba és nekem is rendelt belőle egy példányt).
A múlt héten telefonon keresett meg egy filmstúdió, hogy Magyarország minden szakterületéről készítenek egy 10-12 perces filmet szakemberekről, már több mint tízezres gyűjteményük van. A film elkészítése ingyenes. Beleegyeztem a forgatásba. Küldtek egy tájékoztatót, amiben szerepelt egy honlapcím, ahol azért kiderült, hogy az elkészült filmet csak akkor kapom meg és akkor kapok hozzáférést a többi filmhez (kvázi akkor válok klubtaggá), ha ennyit meg ennyit fizetek (itt már egy 200 000 Ft-nál nagyobb összeg szerepelt). Úgy voltam vele, hogy amúgy is közeledik a 60. születésnapom, ha a családom meg szeretne lepni ezzel a filmmel, nem zárkózom el.
A forgatás helyszíne a filmstúdió egy belvárosi irodaháza volt, igazán elit körülmények fogadtak. Elegáns recepció, udvarias titkárnő, a film szerkesztője rendkívül udvarias, a felvezető szöveget egy híres bemondó mondja el. A felvétel során szabadon, kérdések nélkül lehetett beszélni szakmáról, családról, magánéletről.
A végén az operatőr-vágó diszkréten távozott, a szerkesztő levetítette az elkészült filmet, ami technikailag valóban hibátlan. Úgy éreztem, ez az összeg valóban arányban áll a befektetett munkával: két ember egyórás munkája, a belvárosi stúdió, stb. stb. Mikor feltette a kérdést, hogy akkor megrendelem-e a filmet és a vele járó klubtagságot, akkor mondtam, hogy én nem, de amennyiben a családom meg kíván vele lepni közelgő 60 születésnapom alkalmából, nem kifogásolom.
És ekkor a szerkesztő egyetlen mondatával elrontotta az addigi jó hangulatomat. Azt mondta ugyanis, hogy ha ma megrendelem, akkor a megadott összeget kell fizetni, de később már 25 %-kal többet! Na mármost a vásárlás pillanatnyi kedvezményre való hivatkozással történő kikényszerítése - azon túl, hogy törvénytelen - a legócskább lehúzó trükkök egyike. Az összes fogyasztóvédelmi műsor ezzel van tele. Ezzel húzzák le a termékbemutatókon a szerencsétlen kisnyugdíjasokat. Naná, hogy az a tény, hogy a meghirdetett összeg csak a forgatás napján érvényes, nem szerepelt a stúdió honlapján. Nem is szerepelhet, mert törvénybe ütköző volna.
Hát így vált egyetlen rossz mondattal egy elitklub a legócskább lehúzó céggé.
Azt tervezem különben, hogy amit a stúdióban elmondtam magamról, azt elmondom a saját kamerámba, és így teszem el az utókornak. Ingyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése