Az Alagút tetején rendszeresen buliznak fiatalok, a Magyar vándor című film bemutatása után - melynek záróképsorain a hét vezér ücsörög az Alagút tetején, majd aláugranak - megszaporodtak a halálos balesetek.
Az Alagút egy Critical Mass rendezvényen, tetején sok emberrel |
A Váralagutat egyébként 160 éve kezdték építeni, építése 12 évig tartott. Két oldalról kezdték el ásni, a szkeptikus budaiak nem hittek abban, hogy a két oldal összetalálkozik. Clark forradalmi újítása sikerrel járt, már 1856-ban engedtek át gyalogosokat, `57-ben már kocsikat is, de a kapuzatok teljes pompájukban csak `65-re lettek készen. 1973-ban, Budapest egyesítésének centenáriumán teljes felújításon esett át.
Mivel a közelben lakom, rendszeresen autózóm át az Alagúton. Látszik rajta, hogy 40 éve volt az utolsó nagygenerál, elég ütött-kopott szegényke.
Az Alagúthoz egy nagyon határozott óvodai emlékem is kapcsolódik. Én az FM (Földművelésügyi Minisztérium) óvodájába jártam, mert szüleim ott dolgoztak. Reggelente a minisztériumban leadták a gyerekeket, akiket aztán a minisztérium saját autóbuszával szállítottak fel a Sas-hegyre, ahol a minisztérium sporttelepe, és maga az óvoda is volt (kb. 10 éve Orsi járt ide úszótáborba, olyan jó volt nosztalgiázni egy kicsit). Ez a busz csak akkor ment a Lánchíd-Alagút útvonalon, ha útba kellett ejteni a Patyolatot, ahol az Óvodai dolgokat mosták ki. Ez kb. kéthetente volt. Amikor a vezető óvónő, Éva néni így szolt a sofőrhöz: "Gyuszikám, ma a Patyolatba is megyünk", különös izgalom lett úrrá a gyerekeken, az Alagútban aztán lehetett teli torokból üvölteni, szegény óvónők semmit sem tudtak tenni ellene.
Itt egy példa arra, hogy manapság is épülnek olyan épületek amelyek potenciális veszélyforrások. Íme pl. a 4-es metró Bikás parki lejárója:
Hasonló építmény van a Rákóczi téren is. Semmi sem akadályozza a hülyegyerekeket, hogy felmásszanak a tetejére. Lelki szemeimmel már előre látom az utólag felszerelt ronda drótkerítéseket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése